Magyarországon alakítja ki közép-európai régiós központját az olasz Parmalat -- tájékoztatta lapunkat Cristiano Villani ügyvezető igazgatóhelyettes. Mint elmondta, részben ezen központ létrehozását segíti a vállalat azon lépése, hogy nemrég 1,5 milliárd forinttal, 5,5 milliárdra emelte tőkéjét.
A cég az elmúlt években jelentős fejlesztéseket hajtott végre magyarországi vállalkozásánál. A gyártási költségek csökkentése érdekében a tejfeldolgozást és a -termékgyártást Tatabányáról székesfehérvári központjába telepítette, így a Komárom-Esztergom megyei székhelyen csupán kereskedelmi telephelyet tart fenn.
Ez év elején új termékekkel jelent meg a piacon, némi versenyre késztetve más magyar tejfeldolgozókat. A Parmalat elsőként hozta forgalomba a PET-palackos friss tejet, majd a KYR joghurtot és egy újabb joghurtkrémet, a Jó-ghurtot.
A cégnél egy ideje gyümölcslégyártással is foglalkoznak. A tej és gyümölcslé felhasználásával készülő -- a Parmalat-csoport márkajelzését Magyarországon hordozó -- Santal-plus termékük, valamint a többféle gyümölcs keverékéből előállított Santal-ital gyártása mellett nemrég megkezdték a vitaminnal dúsított Active-ital készítését is.
Az rt. idei árbevétele várhatóan eléri a 18,5 milliárd forintot, ami 32 százalékkal magasabb az előző évinél. Kivitelének döntő része ultrapasztőrözött tej, joghurt, tejföl és a Santál-üdőtők.
A Parmalatnál úgy látják, továbbra is gond lehet abból, hogy a hazai tejkínálat meghaladja a belpiac igényeit, s a többlettej levezetését az állam nem támogatja kellően. Ezért a piacra jutás terheit az ágazat szereplői viselik, noha az EU-ba lépés miatt, hosszabb távon, a magasabb tejkvóta elérése lenne érdek.