Magyarországon alakítja ki közép-európai régiós központját az olasz Parmalat -- tájékoztatta lapunkat Cristiano Villani ügyvezető igazgatóhelyettes. Mint elmondta, részben ezen központ létrehozását segíti a vállalat azon lépése, hogy nemrég 1,5 milliárd forinttal, 5,5 milliárdra emelte tőkéjét.
A cég az elmúlt években jelentős fejlesztéseket hajtott végre magyarországi vállalkozásánál. A gyártási költségek csökkentése érdekében a tejfeldolgozást és a -termékgyártást Tatabányáról székesfehérvári központjába telepítette, így a Komárom-Esztergom megyei székhelyen csupán kereskedelmi telephelyet tart fenn.
Ez év elején új termékekkel jelent meg a piacon, némi versenyre késztetve más magyar tejfeldolgozókat. A Parmalat elsőként hozta forgalomba a PET-palackos friss tejet, majd a KYR joghurtot és egy újabb joghurtkrémet, a Jó-ghurtot.
A cégnél egy ideje gyümölcslégyártással is foglalkoznak. A tej és gyümölcslé felhasználásával készülő -- a Parmalat-csoport márkajelzését Magyarországon hordozó -- Santal-plus termékük, valamint a többféle gyümölcs keverékéből előállított Santal-ital gyártása mellett nemrég megkezdték a vitaminnal dúsított Active-ital készítését is.
Az rt. idei árbevétele várhatóan eléri a 18,5 milliárd forintot, ami 32 százalékkal magasabb az előző évinél. Kivitelének döntő része ultrapasztőrözött tej, joghurt, tejföl és a Santál-üdőtők.
A Parmalatnál úgy látják, továbbra is gond lehet abból, hogy a hazai tejkínálat meghaladja a belpiac igényeit, s a többlettej levezetését az állam nem támogatja kellően. Ezért a piacra jutás terheit az ágazat szereplői viselik, noha az EU-ba lépés miatt, hosszabb távon, a magasabb tejkvóta elérése lenne érdek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.