A Salamander cég a kilencvenes évek elején jelent meg befektetőként a magyar piacon. A bonyhádi Sabona Cipőipari és Kereskedelmi Kft.-ben 1992-ben szerzett 31 százalékos tulajdoni részesedést. Három évvel később már 69 százalékra növelte tulajdoni hányadát. A cég korszerűsítésére az elmúlt években egymillió márkát fordított. A martfűi Saltis Cipőipari és Kereskedelmi Kft.-t 1998-ban vásárolta meg. Itt 9 millió márkát fektetett a gyártóberendezések felújításába.
A Saltis -- amely 718 munkatársat foglalkoztat -- 1998 óta évente 1,1 millió pár Salamander márkájú női, férfi- és gyermekcipőt állít elő. A Sabonánál pedig -- ahol 829 a munkatársak száma -- évente 900 ezer Salamander női és gyermekcipő, továbbá 400 ezer pár Yellomiles márkájú lábbeli készül. A német konszern teljes cipőgyártásának ma már mintegy 70 százalékát e két magyarországi leányvállalat fedi le.
A most nyilvánosságra hozott magyarországi beruházás révén a két hazai gyár komplett raktárbázissal bővül. A kétéves projektre az anyacég évi másfél millió márkát fordít.
A Salamander a cipőkészítéshez szükséges alap- és segédanyagok jó részét Magyarországon szerzi be, a bőrt viszont nagyrészt Indiából és Olaszországból vásárolja. A költségek növekvő tendenciát jeleznek Magyarországon -- hívja fel a figyelmet Albrecht Bamler, aki szerint az árfolyamváltozás és az infláció miatt -- a hatékonyságot javító erőfeszítések ellenére -- 2001-ben várhatóan több mint egymillió márka pluszköltséggel kell majd számolniuk.
Az anyacég cipőgyártó ágazatának forgalma az idei első fél évben elmaradt a várakozásoktól. A hét különféle márka (Salamander, Lurchi, Betty Barclay, Yellomiles, Sioux, Apollo és Melvo) értékesítése 104,9 millió euró volt, az egy évvel korábbi 116,1 millióval szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.