BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mától egyeztetnek a MÁV-vezetéssel

Milliárdos gazdasági visszaélések történnek a MÁV-nál, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy a vasúttársaság idei évi vesztesége elérheti a 30 milliárd forintot -- jelentette ki hét végi tájékoztatóján Gaskó István, a VDSZSZ elnöke. Az érdekvédelmi szervezet ma értesíti a cég vezetését és a másik két szakszervezetet arról, hogy egyeztető tárgyalásokat kezdeményeznek a hároméves megállapodásról.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete szerint a MÁV vezetése több ponton felrúgta a hároméves megállapodást. Gaskó István kifogásolta, hogy a létszámcsökkentés nagyobb volt, mint amennyiben megállapodtak, nem dolgozták ki az új bértarifa- és szociális rendszert, a MÁV reformfolyamatába nem vonták be a munkavállalókat, és a béremelés mértéke is elmaradt a nemzetgazdasági átlagtól. Ezért a VDSZSZ kezdeményezi -- az erről szóló értesítést ma juttatják el a vasúttársaság vezetőinek és a másik két reprezentatív szakszervezetnek -- hogy kezdjenek egyeztető tárgyalásokat a hároméves megállapodásról. A feleknek nyolc napon belül kell tárgyalóasztal mellé ülniük, és 15 nap van a megegyezésre. Ha ez nem történik meg, akkor a VDSZSZ felmondja a megállapodást.
A VDSZSZ állítása szerint a MÁV Rt. vagyon- és ingatlangazdálkodásában súlyos visszaélések vannak, melyek milliárdos károkat okoznak a cégnek. Ezért kezdeményezték a cég vagyongazdálkodásának átvilágítását, de ez nem történt meg. Az elnök úgy fogalmazott, hogy a VDSZSZ erőfeszítései eddig nem jártak eredménnyel, mivel az általuk feltárt visszaélésekkel sem a tulajdonos, sem az ügyészség érdemben nem foglalkozott, így a nyilvánosságban bíznak.
Bajnai Gábor vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a MÁV vezetése visszautasítja a VDSZSZ állításait, melyek minden alapot nélkülöznek. Hozzátette, hogy a bejelentésekkel az ügyészség, a tulajdonos is foglalkozott, a vizsgálatokat lefolytatták, de azokat nem tartották megalapozottnak. A MÁV azért van nehéz gazdasági helyzetben, mert a költségvetéstől kapott pénz teljes egészében nem fedezi a személyszállítás veszteségét, és a cégnek önerőből kell fejlesztenie. Szerinte mindenképpen káros, hogy a vezetésnek a valós problémák helyett a VDSZSZ által kreált ügyekkel kell foglalkoznia. A hároméves megállapodásról szólva elmondta, hogy az abban foglaltaknál a MÁV nem tud többet vállalni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.