Nem az RD a gyümölcslevek német piacának egyetlen vesztese. A termékcsoport gyártói tavaly átlagosan mindössze 2,4 százalékkal, mintegy 6 milliárd márkára tudták bővíteni belföldi értékesítésüket. Mindezek tetejébe a kivitel is erősen megcsappant -- írja a Handelsblatt. A kereslet szűkülésére a gyártók elsősorban reklámkiadásaik lefaragásával reagálnak, ami hosszabb távon további piaci hátrányhoz vezet. A most veszélybe került Valensina márka már jó ideje nem kapott hirdetési nyilvánosságot, ami a német gazdasági lap vélekedése szerint ugyancsak szerepet játszott az RD megrendülésében. Ugyanakkor a cég marketingigazgatja, Peter Mühlhaus úgy véli, a korábban az évi 50 millió márkát is elérő reklámráfordítás nem hozta meg a várt eredményt, így a hirdetési büdzsé megnyirbálását ésszerű takarékossági intézkedésnek minősítette.
A Handelsblatt szerint több gyártó aggodalmára ad okot, hogy a visszaesés éppen a gyümölcslevek legnagyobb európai piacán zajlik. A lékultúrában évente és fejenként átlag 40 literes fogyasztásukkal élenjáró németek egyébként legszívesebben almát vesznek magukhoz folyékony formában (almaléből tavaly 12,1 liter volt az egy főre jutó fogyasztás), a kedvencek listáján 9,5 literrel a narancs foglalja el a második helyet. A gyümölcslevek legnagyobb német forgalmazója a főként az Eckes-Granini márkát és a Hohes C-t kínáló Aldi-lánc, amely 25 százalékkal részesedik a teljes értékesítésből.