Az Olympia-terv keretében már korábban bejelentett intézkedések mellett szükség van az Opel és a GM európai gyártókapacitásának további 15 százalékos csökkentésére 2003 végéig, ami miatt 300-350 ezerrel kevesebb autót bocsát ki a márka. Ehhez -- áll a tervben -- be kell zárni egy nagy összeszerelő üzemet, vagy pedig karcsúsítani kell több gyárat.
Nem zárható ki, hogy ez hatással lesz a cég motor- és sebességváltómű-igényeire, úgyhogy további elemzésre van szükség a FIAT-GM Powertrain közös vállalattal kapcsolatban -- jelentette ki Forster.
Az Adam Opel AG elnök-vezérigazgatója szerint az Olympia-projekt célja -- amely tartalmazza a vállalat valamennyi alaptevékenységének áttekintését --, hogy az Opel és a GM Europe 2003-ra ismét megfelelő nyereségességet érjen el. Ennek érdekében a vállalatnak kétmilliárd eurót meghaladó bevételnövekedést és jelentős költségcsökkenést kell elérnie a következő két esztendő során, és többek között teljesen új alapokra helyezik a kapcsolatot a beszállítókkal. Németországban átszervezik az Opel értékesítési hálózatát. Az ebből leszűrt legjobb módszereket sorra bevezetik más európai országokban is.
Légrádi Edit, a FIAT-GM Powertrain szentgotthárdi leányvállalatának pr-igazgatója szerint a gyárban tavaly már csak 480 ezer motor készült, szemben az egy évvel korábbi 511 ezerrel, s felfutással az idén sem számolnak. Emiatt már februárban megszűnt a cégnél a negyedik -- hét végi -- műszak. Másrészt viszont a közelmúltban a szokásos négyhetes leállás alatt a karbantartás mellett új berendezéseket is telepítettek mind a motorszerelő, mind a gyártósoron.