"A tarifarendszer korszerűsítésére azért van szükség, mert az 1966 óta működő rendszer elöregedett, az igénybevevők számára nem differenciált és nem finanszírozza a tömegközlekedési szolgáltatás költségeit" -- közölte Szirmay Tamás, a társaság forgalmi és kereskedelmi vezérigazgató-helyettese tegnapi sajtótájékoztatóján.
A társaság által kidolgozott új tarifarendszer teljesítményarányos, több ütemben bevezethető, továbbá korszerű eszközrendszerrel fejleszthető -- mondta. A BKV reményei szerint az új, a jelenleginél igazságosabb rendszer javítja majd az utasok fizetőkészségét.
Az első ütemben 2002. januártól a bérletárakat kívánják teljesítményarányossá tenni zónarendszer kialakításával. Az egy zónára érvényes bérlet Budapest egy adott kerületén belül, a két zónára érvényes egy kerületben és a vele határos és érintő kerületekben használható, a háromzónás pedig a főváros teljes területén, a közigazgatási határig lesz érvényes. Az új bérletek legyártása mintegy 150 millió forintba kerül.
A második ütemben az egyszeri utazásra használható jegyeket kívánják időérvényességgel ellátni. Az ehhez szükséges kezelőkészülékek beszerzése és működtetése 500 millió forintba kerül.
A rendszer teljes kiépítése, vagyis a jegyek és bérletek intelligens információhordozóra változtatása több mint 10 milliárdos beruházást igényel. Ez a tervek szerint 2003-2004-re megvalósítható -- mondta a vezérigazgató-helyettes.
A társaság az idén mintegy 30 milliárd forint menetdíjbevételre számít. Ebben az évben várhatóan 3,2 millió teljes árú és 4,2 millió tanuló- és nyugdíjasbérletet adnak el.