Önálló üzleti kommunikációs szolgáltatóként készül a liberalizált távközlési piacra az Első Pesti Telefontársaság Rt. -- emelte ki tegnapi bemutatkozó tájékoztatóján Lipp István, a cég újonnan kinevezett vezérigazgatója.
A telefontársaságot 1992-ben hozták létre, három pesti kerület (X., XVII., XVIII.) telefonellátottságának megoldására. A hálózat kiépülésével a cég feladata főként az üzemeltetésre koncentrálódott, a koncessziós jog továbbra is a Matávé volt.
Tavaly eljött az önálló hálózatüzemeltetés anyacégbe olvasztásának ideje. Az átszervezés nyomán a társaság a jövőben az üzleti kommunikációs piac kis- és középvállalati szegmensében akar jelen lenni.
A Matáv-érdekeltségű cég az anyavállalat tevékenységéből ma még hiányzó piaci területekre koncentrál -- hangsúlyozta Lipp István. Ennek jegyében az első fél évben mintegy 200-250 millió forintos beruházással kiépült az internetes távhívó szolgáltatást (VoIP) lehetővé tévő rendszer, amire eddig 100 ügyféllel kötött szerződést. Az EPT VoIP-ja ma még csak a nemzetközi hívásokat kezeli, de már benyújtották a kérelmet a belföldi távhívás engedélyezésére is.
A közel negyedmilliárdos beruházás részeként kiépül az ügyfeleknek bérbe adni kívánt ügyfélkapcsolati rendszer (CRM), valamint a híváskezelő központ (call center). Tevékenységének harmadik oszlopaként az EPT viszonteladóként értékesíti a Matáv üzleti kommunikációs termékeit, és kialakítja az ezzel kapcsolatos tanácsadói részleget is. Kezdetben fővárosi ügyfelekkel szerződik, az országos terjeszkedés gazdaságosságával kapcsolatban még számításokat kell végeznie.
A 777 millió forint jegyzett tőkéjű cég fő tulajdonosa 86 százalékban a Matáv, a fennmaradó kisebbségi részt mintegy 3 ezer kisrészvényes és a X., illetve XVII. kerületi önkormányzat jegyzi. A társaság az idén 1,2 milliárdos bevételt és 300 milliós veszteséget tervez, ez utóbbiban a cégvezetés reményei szerint jövőre már nullszaldóval számolhatnak.