BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhanó luxusprofitok

Drasztikusan, 64 százalékkal csökkent a folyó pénzügyi év negyedik negyedét záró amerikai Estée Lauder luxuskozmetikai márkát forgalmazó cég nyeresége -- jelentette a Financial Times. A Reuters szerint az ékszereket és luxuscikkeket forgalmazó Tiffany is nyeresége jelentős apadásáról számolt be. Mindkét cég az USA gazdasági fejlődésének lassulásával magyarázza kedvezőtlen eredményeit.

Az Estée Lauder negyedik negyedévben elért, 20,4 millió dolláros nettó eredményéből egy részvényre mindössze hat cent jut, míg a tavaly ilyenkori 57,2 milliós nyereségből még 22 cent. Az eredmény csökkenésébe élénken belejátszik a cégnél folyó átszervezés 40,3 milliós költsége is. Ezt figyelembe véve az 1,05 milliárd dolláros forgalom 5 százalékos emelkedése mellett az Estée Lauder 6 százalékkal, 60,7 millió dollárra növelte eredményét.
Csökkent a Tiffany ékszer- és egyéb luxuscikkeket forgalmazó amerikai kiskereskedelmi hálózat nyeresége is: a második negyedévre 8 százalékkal kevesebbet jelentettek, és a harmadikra vonatkozó előrejelzés sem biztatóbb. A luxusmárka nettó eredménye 36,1 millió dollár volt, szemben az előző év azonos időszakának 39,2 milliójával.
Az USA piacán elért 186,2 milliós árbevétel összességében 1 százalékkal, ezen belül a Tiffany áruházi butikjainak forgalma 4, a márka zászlóshajójának számító, a New York-i Fith Avenue-n található reprezentatív üzlet forgalma 6 százalékkal esett.
Az Estée Lauder és a Tiffany is az USA gazdaságának visszaesésével magyarázza kedvezőtlen eredményeit. Ezt látszik igazolni a Tiffanynak az a tapasztalata is, hogy míg az eladások száma nőtt a korábbiakhoz képest, vevőik alkalmanként és összességében is kevesebb pénzt költöttek el a Tiffanynál. Az Estée Lauder úgy érzékelte, hogy az amerikai fogyasztók a recesszió hatására kevesebbet költöttek márkás kozmetikumokra.
Mindkét luxuscég jobban szerepelt az USA-n kívül: a Tiffany értékesítése 6 százalékkal nőtt Japánban és 17 százalékkal az európai piacon. A cég nevét viselő kozmetikumokon kívül a Clinique, Aveda és MAC márkát forgalmazó Estée Lauder pedig Európa mellett a Közel-Keleten és Afrika bizonyos régióiban volt képes számottevően növelni forgalmát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.