Az Estée Lauder negyedik negyedévben elért, 20,4 millió dolláros nettó eredményéből egy részvényre mindössze hat cent jut, míg a tavaly ilyenkori 57,2 milliós nyereségből még 22 cent. Az eredmény csökkenésébe élénken belejátszik a cégnél folyó átszervezés 40,3 milliós költsége is. Ezt figyelembe véve az 1,05 milliárd dolláros forgalom 5 százalékos emelkedése mellett az Estée Lauder 6 százalékkal, 60,7 millió dollárra növelte eredményét.
Csökkent a Tiffany ékszer- és egyéb luxuscikkeket forgalmazó amerikai kiskereskedelmi hálózat nyeresége is: a második negyedévre 8 százalékkal kevesebbet jelentettek, és a harmadikra vonatkozó előrejelzés sem biztatóbb. A luxusmárka nettó eredménye 36,1 millió dollár volt, szemben az előző év azonos időszakának 39,2 milliójával.
Az USA piacán elért 186,2 milliós árbevétel összességében 1 százalékkal, ezen belül a Tiffany áruházi butikjainak forgalma 4, a márka zászlóshajójának számító, a New York-i Fith Avenue-n található reprezentatív üzlet forgalma 6 százalékkal esett.
Az Estée Lauder és a Tiffany is az USA gazdaságának visszaesésével magyarázza kedvezőtlen eredményeit. Ezt látszik igazolni a Tiffanynak az a tapasztalata is, hogy míg az eladások száma nőtt a korábbiakhoz képest, vevőik alkalmanként és összességében is kevesebb pénzt költöttek el a Tiffanynál. Az Estée Lauder úgy érzékelte, hogy az amerikai fogyasztók a recesszió hatására kevesebbet költöttek márkás kozmetikumokra.
Mindkét luxuscég jobban szerepelt az USA-n kívül: a Tiffany értékesítése 6 százalékkal nőtt Japánban és 17 százalékkal az európai piacon. A cég nevét viselő kozmetikumokon kívül a Clinique, Aveda és MAC márkát forgalmazó Estée Lauder pedig Európa mellett a Közel-Keleten és Afrika bizonyos régióiban volt képes számottevően növelni forgalmát.