A washingtoni képviselőház egyelőre elutasított egy korábbi, 2,5 milliárd dolláros azonnali készpénzsegélyt és 12,5 milliárd dolláros hitelt tartalmazó csomagtervet. Vagyis az amerikai légitársaságoknak tovább kell győzködniük a kormányt, különben sokuk hamarosan csődbe mehet. A következő fordulóra várhatóan ma, vagy holnap kerül sor.
A legtöbb társaságnak készpénzgondjai vannak, szakértők szerint legfeljebb harminc napra elegendő a tartalék. A már előzőleg is súlyos helyzetben lévő Continental Airlines bejelentette, hogy 12 ezer emberétől megválik, az American Airlines, a United Airlines és a Northwest Airlines a járatok számának egyöntetű, mintegy húszszázalékos csökkentését határozta el.
Több nyugati légitársaság budapesti irodájától azt a választ kaptuk, hogy egyáltalán nem csökken a repülni szándékozó üzletemberek száma. Az Air France, a British Airways, a Lufthansa és a Swissair képviselői mind úgy nyilatkoztak, hogy legfeljebb bizonyos utak elhalasztását kérték egyes ügyfelek, de nincs szó lemondásról. Inkább az a jellemző, hogy a kimaradó járatokra jelentkezetteket igyekeznek elszállítani, amint lehet, s ez mutatkozik meg a foglalási rendszerekben.
Poljakovics László, a Lufthansa-képviselet vezetője szerint nem várható, hogy alternatív utazási módokat keresnének az üzletemberek, a repülőnél ugyanis nincs gyorsabb, ha hosszabb távolságra kell menni, és a forgalom hamarosan helyreáll.
Tuboly József, a BA kereskedelmi igazgatója úgy véli, inkább a jegyárak csökkentése valószínű. Mint mondta: a legutóbbi nagy megrázkódtatás, az Öböl-háború után sem ugrottak meg az árak. A cégek a hagyományos eszközökkel igyekeznek ellentételezni a bevételek elmaradását. Vagyis elhalasztják a fejlesztéseket, átszervezik a járatrendszert, később vesznek új gépeket, és természetesen tovább csökkentik a létszámot.
A Nemzetközi Repülésügyi Szervezet (IATA) szerint több tíz milliárd dollárnyi közvetlen bevételkieséssel és pótlólagos kiadással kell számolniuk a világ légitársaságainak. Az IATA a merénylet előtt is 2,8 milliárd dollárnyi összesített veszteséget jósolt az iparágnak 2001-re a menetrendszerű nemzetközi polgári légi forgalomban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.