BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fordítanak a vezetésen

Távoznia kell a Ford Motor vezérigazgatói posztjáról Jacques Nassernak, helyét az alapító-névadó dédunokája, William Clay Ford veszi át -- adja hírül a Reuters. Nasser az elmúlt egy évben egyre nagyobb nehézségekkel találta szembe magát, és a kiszivárgott hírek szerint mindennapos vitába keveredett az eddig az igazgatóság elnöki tisztét betöltő Bill Forddal.

A csaknem tíz éve nem látott negyedéves veszteség és a Firestone gumik minősége miatti emlékezetes nagy visszahívási akció pecsételte meg Nasser vezérigazgató Fordon belüli pályafutásának végét -- emlékeztet a brit hírügynökség.
Az ennek kapcsán elhatározott személyi változások érintik az alelnöki posztot is. Az autógyártó észak-amerikai egységének alelnöke, Nick Scheele előrelép a ranglétrán, és a dearborni székhelyű óriás üzemeltetési igazgatói posztját veszi át. Scheele korábban azzal a széles körben hangoztatott véleményével tűnt ki, hogy a Fordnak vissza kell térnie az alapokhoz, s a Nasser által kezdeményezett elektronikus kereskedelmi és más vállalkozások helyett az autógyártásra kell koncentrálnia. Scheele legfőbb feladata most a Ford költségeinek csökkentése lesz, egyelőre azonban nem tisztázott, hogy előrelépése része-e a decemberre jelzett nagyszabású átalakításnak.
Bill Ford a százéves cég történetében 1979 után az első, aki a névadó család tagjaként ülhet a vezetői székbe. A Nasser és a Ford közötti ellentétek már régóta nyilvánosságra kerültek, júliusban pedig a vezérigazgató szárnyainak megnyirbálásaként értékelték a két félnek egyenlő irányítási jogkört adó új intézkedés bevezetését.
A Ford családnak jelenleg 40 százalékos tulajdonrésze van a szavazati jogokkal járó részvényekből. Nasser a jelek szerint akkor vesztette el végleg a család bizalmát, amikor támogatta, hogy 1991 óta most először ne fizessen osztalékot a cég.
Korábban a Firestone gumik esete ejtett nagy csorbát a patinás cég hírnevén. A rossz gumikhoz amerikai balesetek százait kötik szakértők, a 19,5 millió darab visszahívása pedig 2,6 milliárd dolláros költséget rótt a vállalatra. A pénzügyi eredményt sújtották még a Ford autókkal szembeni egyre sűrűbb minőségi kifogások, az éleződő verseny és a cég ellen indított munkavállalói és vásárlói perek. A befektetők bizonytalanságát az is növelte, hogy a cég vonakodik előállni az egyre elkerülhetetlenebbnek látszó karcsúsítás részleteivel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.