A végső tárgyalásokra a GM Europe javaslata egyebek között az európai gyártókapacitás mintegy 350 ezer egységgel való csökkentését tartalmazza 2004 végéig.
Bár a kapacitáscsökkentés elérésében Európa sok termelőegysége érintett lesz, jelentős átalakítási lehetőséget az Astra következő generációjának bevezetése nyújt majd. Ebből következően két, jelenleg Astrát előállító gyárban -- a belgiumi Antwerpenben és a németországi Bochumban -- a dolgozók képviselőivel tárgyalások kezdődnek arról, hogy miképpen lehet ezeket a gyárakat átalakítani "karcsú" üzemmódra. Átmeneti megoldásként szóba jöhet a műszakcsökkentés is. Zaragoza (Spanyolország), Azambuja (Portugália), Eisenach (Németország) és Gliwice (Lengyelország) gyáraiban viszont a következő két évben csak kismértékű termeléskiigazítás lesz.
A kapacitáscsökkentés hatással lesz a vállalat motor- és sebességváltómű-gyártására is, amely a FIAT-.GM Powertrain (FGP) része. A FIAT--GM Powertrain szentgotthárdi leányvállalata gyárában tavaly már csupán 480 ezer motor készült az egy évvel korábbi 511 ezerrel szemben, s felfutással az idén sem számoltak. Emiatt már februárban megszűnt a cégnél a negyedik -- hét végi -- műszak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.