A CRM tulajdonképpen a cégek és ügyfeleik, illetve üzleti partnereik közötti viszony ápolását teszi minden eddiginél hatékonyabbá, így nem csoda, hogy a mai gazdasági helyzetben szerepének fontossága nem csökken. Tavaly az informatikának ez a szegmense világszerte összességében 40 százalékos forgalomnövekedést ért el, így az idén felére eső emelkedési mutató is még rendkívül stabil viszonyokra utal.
Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint a CRM a következő öt évben átlagosan évi 26 százalékkal fog bővülni Európában. A piackutató felmérése szerint a kontinens vállalatainál telepített megoldások közül számosnál egyelőre nehéz látni a gazdasági előnyöket, de a rendszerek fejlesztésétől a cégek vezetése nagy eredményeket vár. Ez a szemlélet a szoftverforgalmazók számára azt jelenti, hogy a következő években nem kell a kereslet elapadásától tartaniuk. Mindezek alapján az IDC úgy becsüli, hogy az európai CRM éves forgalma 2005-re eléri az 50 milliárd dollárt, és a szoftverfejlesztőknek, illetve a szolgáltatócégeknek is jó lehetőségük van a növekedésre. A verseny egyre jobban éleződik, ami végső soron az ügyfelek és előfizetők számára kedvez, hiszen partnereik az egyre jobb megoldások hadrendbe állítására kényszerülnek.
A magyar informatikai szolgáltatások között mára gyakorlatilag minden olyan fajta megjelent, mely Nyugat-Európában is meghonosodott, az ott jellemző átfogó megoldások viszont inkább csak a vezető hazai nagyvállalatokra vagy a multinacionális cégek magyar leányvállalataira jellemzőek. A Bell Research és a Think Consulting által készített Magyar infokommunikációs jelentés adatai a szolgáltatások és termékek széles választékára utalnak, de egyben a fejlődés lehetőségének méreteit is jelzik. Utóbbira utal például, hogy a magyar nagyvállalatoknak közel egyharmada a piackutatók által felsorolt vállalatvezetési szoftver-hardver megoldások közül egyet sem használ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.