Szombaton 158 saját és 92 Crossair-gép indult az európai és néhány tengerentúli Swissair-járaton, vasárnap pedig 164 saját és 74 crossaires gép hajtotta végre a feladatokat. Ám ez is csak arra volt elegendő, hogy az utasok felét-kétharmadát vigyék el célpontjaikra. A Swissair vezetői azt ígérik, hogy ezen a héten legalább 70 százalékban visszaáll az eredeti, a csőd bejelentését megelőző állapot.
Ehhez azonban az szükséges, hogy sikerre vezessenek az áthidaló kölcsönt adó két svájci nagybankkal, illetve más pénzintézetekkel folytatott tárgyalások. Mario Corti elnök-vezérigazgató szerint minden remény megvan erre, de feltehetően újabb kormányzati közbenjárás kell a pénzforrások megtalálásához. A múlt héten a mentőövet dobó két bank, a UBS és a Credit Suisse mintegy 450 millió svájci frankos áthidaló kölcsönt szavazott meg, ez még három hétig elég a legfontosabb költségekre, de ebből nem fedezhető a cég sürgető átalakítása, gyakorlatilag a személyszállító részleg beolvasztása a Crossairbe.
Kissé jobb helyzetben van a belga Sabena, amelynek sorsa továbbra is szorosan összefügg a Swissairével, hiszen a svájci társaság kezében van a Sabena részvényeinek 49,5 százaléka. A cég a hét végén két hónapra szóló csődvédelmet kapott, igaz, rendkívül szigorú feltételekkel. A Sabena vezetői máris hozzákezdtek egy teljes átszervezési terv kimunkálásához. Erre egyebek között azért van szükség, mert előírta a brüsszeli cégbíróság, másrészt a szeptemberig érvényes előző üzleti terv még nem számolt a légi közlekedés általános visszaesésével. A Sabenát hátrányosan érinti az a körülmény is, hogy Brüsszel nem jelentős átszállóhely az észak-amerikai célpontokra igyekvők szemében, illetve az innen európai városokba induló járataival több kisebb, jóval rugalmasabb légi cég verseng, mégpedig sokkal alacsonyabb árat kínálva.
Pénzügyileg tisztázatlan az Alitalia helyzete, és a hét végén sem sikerült dönteni a cég újratőkésítéséről. Szakértők szerint október második-harmadik hete sorsdöntő lehet az olasz vállalat számára, hiszen ha továbbra is alacsony lesz a járatok kihasználtsága, akkor a vetélytársak elorozhatják előle a tengerentúli és észak-afrikai célpontokat. Különösen az Air France és a Lufthansa lehet veszélyes az olaszokra. Az Alitalia már az amerikai terrortámadások előtt is veszteséges volt, s a múlt héten hárommilliárd lírás (1 dollár = 1936 líra) tőkeinjekciót kellett volna kapnia, legalábbis ezt szellőztették meg Rómában.