A Triumph magyarországi fehérneműgyárát a dunaújvárosi Innoparkban építtette fel 48 ezer négyzetméter területen az üzemeltető Body Fashion Kft., mely a müncheni Triumph International Holding GmbH 100 százalékos leányvállalata. A magyar kft. a 2,7 milliárd forintos beruházáshoz 100 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a Széchenyi-programból.
A ruházati üzemben, a női alsóruházati szabászatban és varrodában a fokozatos felfutás után 200 varrónőt terveznek foglalkoztatni, ehhez jön még 170 további munkahely a termelésben és a vezetői posztokon. Ugyanakkor a társaság nem szakítja meg a kapcsolatokat a cég számára bérmunkát végző magyar üzemekkel. A 2900 varrónőt foglalkoztató 13 varrodának a dunaújvárosi gyár szállítja majd a kiszabott, összevarrásra szánt anyagokat.
Az értékesítést továbbra is a Triumph International Budapest Kft. végzi, a céget 1989-ben hozta létre a német konszern, elsőként Kelet-Európában. A kft. tavaly 2,9 milliárd forint forgalmat ért el, s ezzel a GfK Piackutató adatai szerint vezető helyet foglal el a magyar nőifehérnemű-piacon. Gellértné Váradi Éva kereskedelmi vezető a Világgazdaság érdeklődésére elmondta: az idén és jövőre is 10 százalék körüli forgalomnövekedést várnak.
A piaci lehetőségeket jól szemlélteti a GfK Piackutató felmérése, amelyből kiderül, hogy a fehérneműgyártók számára az igazi célcsoportnak a 20--34 év közötti nők számítanak. Mint Fogarassy Gabriella területvezető ezzel kapcsolatban kifejtette: miközben ez a korosztály alkotja a lakosság 11 százalékát, ők viselik a fehérneműk 21 százalékát. A szakember utalt arra, hogy tavaly a háztartások fele vett legalább egyszer női fehérneműt, átlagosan 2875 forint értékben. Eközben az alsóruházat a teljes ruházati forgalom 15 százalékát teszi ki.
A GfK kutatói egyébként tavaly kezdték el figyelni a ruházati cikkek vásárlását. A 3,8 millió magyarországi háztartást reprezentáló 2000 háztartás folyamatosan vezetett naplója alapján készített felmérésből kiderül, hogy a felső- és alsóruházati szegmensben bővül a vevőkör, s az idén 250 milliárd forint körüli lesz a családok ruházati beszerzése a tavalyi 222 milliárdot követően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.