Drámai eladási láz volt megfigyelhető a szállodaipari részvények körében szeptember 11. után. A Six Continents 14, a Hilton 19, az Accor pedig 22 százalékos értékvesztést volt kénytelen átélni a tőkepiacon. A három legnagyobb európai szállodalánc kilátásait azonban kedvezőbben ítélik meg a befektetők, megindult tehát a körültekintő vásárlás -- fogalmaz a Reuters beszámolója. Legjobb esélye az újraéledésre a kiterjedt hálózattal és alacsony eladósodottsággal működő láncoknak van.
A korábban Bass, ma Six Continents néven ismert csoport (Inter-Continental, Holiday Inn és Express márkák) nagy kiterjedtségű, ami ráadásul viszonylag alacsony idegen forrással párosul, így jelenleg az egyik legkedveltebbnek számít a befektetők körében. Ezt jelzi, hogy részvényei viszonylag keveset veszítettek értékükből a piacot amúgy alaposan megingató amerikai események nyomán.
A Hilton, amely egyetlen luxusmárkájával van jelen a nemzetközi piacon, ráadásul hangsúlyt helyez a londoni egységeire, jelentős eladósodottsággal küszködik az elmúlt két évben az Egyesült Királyságban és a skandináv térségben végrehajtott felvásárlásai miatt.
Az Accor a Sofitel, Novotel, Ibis, Motel 6 hálózatok révén a befektetők szemében valahol a középmezőnyben található -- földrajzilag és márkában is elég széles a kínálata, ami mérsékelt eladósodottsági szinttel párosul.
A piaci szereplők közül sokakat meglepett, hogy nem a Hilton bizonyult a legnagyobb vesztesnek, sőt a várakozások szerint befektetési stratégiája csakmamar be is érik. Az amerikai Cendant és a Six Continents mögött -- a szobaszám alapján -- harmadik legnagyobbnak számító Accor mindamellett a korábbi 15 százalékos növekedési várakozással ellentétben a közelmúltban már csak a tavalyival megegyező eredményt valószínűsített.
Az európai szállodák értékvesztése kisebb, mint az amerikaiaké. A tengerentúli Hiltonokat üzemeltető Hilton Hotels Corporation a szeptember 10-i árhoz képest 31 százalékos veszteséget volt kénytelen elszevedni, a Sheraton szállókat üzemeltető Starwood 28, a Marriott pedig 21 százalékkal ért utólag kevesebbet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.