A tejtermékeket és gyümölcsitalokat gyártó, Magyarországon is ismert Friesland az év elején 664 millió euróért vette meg a Numico tej- és üdítőital-gyártó divízióját, azaz a Nutriciát, így került hozzá annak magyarországi érdekeltsége is. Az eladás a Numico részéről profiltisztítás volt, amely révén a cég más tevékenységi körökre összpontosíthat: a klinikai, illetve a csecsemőtápszerek és táplálékkiegészítők gyártása és forgalmazása. A Friesland viszont nagymértékben erősítheti pozícióit a tejtermékpiacon -- köztük a közép-európain is --, amelyen a Nutricia az utóbbi években egyre növekvő mennyiségű, összesen évi mintegy 400 millió euró értékű árut termelt és forgalmazott.
A vezérigazgató elmondta: a Nutricia magyarországi cégcsoportjának éves árbevétele tavaly 44,5 milliárd forint volt, az idei várhatóan 57 milliárd forint lesz. Elkészült ötéves stratégiai tervükben jövőre 62-63 milliárd forintos árbevétel szerepel, az üzleti tervciklus végén, 2006-ban 82-83 milliárdot érhet el a bevétel. A cégcsoport nyereségét üzleti titokként kezelik, de annyit elmondott, hogy az minden évben pozítív volt, és a bevétellel arányosan nőtt.
A Nutricia Magyarország Tejtermék Csoport Kft. -- amely a Nutricia Termelési Rt. és a Nutricia Kereskedőház Rt. munkáját irányítja -- 2283 alkamazottat foglalkoztat és a tejtermélésben további mintegy 10 000 embernek ad munkát -- mondta Kiss Pál István. A vállalkozás 1997-ben a csaknem 2000 millió liter hazai tejből 136 millió litert dolgozott fel, az idén viszont az akvizíciókban megerősödött cégcsoport a tejipar által felvásárolt csaknem 1750 millióból 410 millió litert dolgoz fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.