BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A vártnál kisebb a MÁV vesztesége

Az üzleti tervben előirányzott 29,3 milliárd forintnál némiképp kevesebb lesz a MÁV Rt. idei vesztesége -- nyilatkozta lapunknak Benczédi Mihályné gazdasági vezérigazgató-helyettes. Ez elsősorban a növekvő bevételeknek, illetve a jobb költséggazdálkodásnak köszönhető. Az idén mintegy 159 millió utas veszi igénybe a cég szolgáltatásait, s ez hárommillióval több, mint ami az üzleti tervben szerepel.

A vezérigazgató-helyettestől megtudtuk, hogy jövőre 80 milliárd forintot (ez évben ez az érték közel 70 milliárd) fordít fejlesztésre a MÁV. 2002-ben forgalomba áll az a tizenhárom sínbusz, melyet hitel segítségével vásárol a MÁV.
A MÁV Rt. igazgatósága december 5-i ülésén tárgyalja meg a társaság 2002. évi üzleti tervét, s azt követően válhat véglegessé, hogy a vasúti személy- és áruszállítás tarifái jövőre mennyivel változnak.
A cég tervezi, hogy a szomszédos országok határhoz közeli városaiba is indít intercity (IC) járatot, s a Budapest--Miskolc, illetve a Budapest--Pécs vonalon a jelenleginél több IC jár majd. Az elővárosi közlekedés színvonala is javulhat, az első felújított kocsik már jövőre csatasorba állhatnak.
A vasúttársaságnál remélik, hogy a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozásával többen veszik majd igénybe a vasúti szolgáltatásokat is. Az áruszállításban jövőre is elsősorban a nemzetközi forgalomra -- ez az összteljesítmény felét teszi ki -- összpontosít a vállalat, s a fuvaroztatók jobb kiszolgálása érdekében gabonaszállításra alkalmas, eltolható oldalfalú kocsikat szerez be 2002-ben is a társaság. A vasúti árufuvaroztatás színvonalára kedvezően hathat a logisztikai központok, vámudvarok működése is.
Az idén vasúton 43,7 millió tonna árut szállíttatnak a fuvaroztatók. A vasúttársaság a személyszállításban 39, míg az áruszállításban 27 százalékos piaci részesedéssel bír, s ez jóval kedvezőbb az európai átlagnál. Az EU országaiban a vasút részesedése 7, illetve 17 százalékos.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.