BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

C+C üzletlánc az Italház tervében

Részvénytársasággá alakult, alaptőke-emelésre készül, és kisebb tagvállalatai számát 600-ról 1000-re tervezi növelni és C+C üzletláncot is ki kíván építeni az eddig Italház Kereskedelmi Kft. néven működött társaság. Az alapításában részt vett nagyvállalatok régióikban az italforgalmazásban meghatározó szerepet játszanak.

Italház Kereskedelmi Rt. néven folytatja tevékenységét az a budapesti székhelyű társaság, amely korábban 14 jelentősebb italforgalmazóval kft.-ként állt kapcsolatban -- tájékoztatta lapunkat Dorn Zoltán vezérigazgató. A 22 jelentős nagykereskedő, italgyártó és a csaknem 600 kiskereskedelmi, illetve vendéglátó-ipari vállalkozás által létrehozott társaságot 142 millió forintos alaptőkével alapították.
A kiskereskedelmi és a vendéglátó-ipari vállalkozások egyenként 100 ezer forintért szerezhettek a társaságnál osztalékelsőbbségi részvényt. Az egyenként ötmillió forintos -- szavazatra is jogosító -- részvényeket a nagykereskedelmi vállalkozások mellett három italgyártó cég jegyezte le. A zártkörű részvénytársaság a nagyfokú érdeklődés és az ellátásban elérendő országos lefedettség miatt a jövő év elejéig tőkét emel. A kisebb vállalkozások számát 600-ról 1000-re akarja növelni, továbbá a nagykereskedői és a gyártói törzsrészvények jegyzésére is sor kerül.
A társaság alapításában részt vevő nagyvállalatok régióikban az italforgalmazásban meghatározó szerepet játszanak. Több mint félszáz nagyvárosban vannak saját telepeik, nagykereskedelmi lerakataik száma meghaladja a 60-at. Saját becslésük szerint az alapítók a magyarországi italforgalom 10-15 százalékát képviselik; a sör 14-15, a szeszes italok 12 százalékát forgalmazzák.
Az rt. C+C üzletlánc létrehozását tervezi, a résztvevők számára egységes megjelenést, közös kereskedelmi politikát alakít ki. Gasztronómiai és kiskereskedelmi partnereinek áruellátása mellett a beszerzéseket jelentősen egyszerűsítő szolgáltatásokat nyújt számukra.
A 100 százalékban magyar tulajdonú cég a Széchenyi-pályázaton elnyerhető pénzből az alaptevékenységéhez szükséges beruházásokra, valamint információs hálózat kialakítására költ jövőre nagyobb összeget.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.