A Clairol eddig a Bristol Myers Squibb gyógyszerészeti céghez tartozott, az ügylet révén a P&G meghatározó szereplője lesz a hajápolási piacnak, amely igen dinamikusan fejlődött az utóbbi időben. Különösen a hajszínezők piacán tapasztalható erős növekedés, tavaly a forgalom éves szinten 6,7 százalékkal bővült, a samponoknál viszont mindössze csak másfél százalékkal. A P&G a mintegy 1,6 milliárd dolláros forgalmú Clairolt saját kozmetikai részlegébe integrálja, amely tavaly 7,3 milliárdos forgalmat bonyolított. A P&G-nek egyebek között már olyan kozmetikai márkái vannak, mint a Pantene, a Max Factor, a Hugo Boss, vagy a Giorgio. A társaság tavalyi értékesítése 39,95 milliárd dollár volt.
Ugyanakkor a P&G az idén márciusban jelezte, hogy további 9600 embert, vagyis a foglalkoztatottak 9 százalékát bocsátja el annak a költségcsökkentési programnak a részeként, amellyel az eladások vártnál szerényebb mértékű növekedését kívánják ellensúlyozni. A leépítés 40 százalékban az amerikai érdekeltségeket érinti.
A Procter & Gamble a létszámcsökkentési program 1999-es meghirdetését megelőzően már összesen 7800 alkalmazottat elbocsátott. Ez a foglalkoztatottak jelenlegi 110 ezres létszámához viszonyítva 15,8 százalékos leépítést jelentett. Éves szinten 6-700 millió dolláros megtakarítást vár a társaság vezetése a 2004-ig tartó költségcsökkentő programtól.
A termelési és irányítási költségek megnyirbálása eredményeként 2002 júniusára 1,4 milliárd dolláros adózott nyereséget céloztak meg. A cég további 4-800 milliós megtakarítást is reálisnak lát további programok révén. A P&G forgalma 2000-ben 4 százalékkal növekedett, az idén az első fél évben viszont ugyanilyen mértékű csökkenést prognosztizálnak. A múlt hónapban a társaság tudatta, hogy 2001 első felében a tavalyinál kisebb eredményre számítanak.
A cég konszernnek Magyarországon egy gyára van, Csömörön, ahol női higiéniás termékeket állítanak elő -- tájékoztatta a Világgazdaságot a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Közkereseti Társaság kommunikációs igazgatója. Pogány Éda elmondta, hogy a termelés nagy része exportra megy, a gyárból a hazai piac mellett Kelet-Közép-Európát látják el, de Nyugat-Európába is jut innen áru.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.