A Clairol eddig a Bristol Myers Squibb gyógyszerészeti céghez tartozott, az ügylet révén a P&G meghatározó szereplője lesz a hajápolási piacnak, amely igen dinamikusan fejlődött az utóbbi időben. Különösen a hajszínezők piacán tapasztalható erős növekedés, tavaly a forgalom éves szinten 6,7 százalékkal bővült, a samponoknál viszont mindössze csak másfél százalékkal. A P&G a mintegy 1,6 milliárd dolláros forgalmú Clairolt saját kozmetikai részlegébe integrálja, amely tavaly 7,3 milliárdos forgalmat bonyolított. A P&G-nek egyebek között már olyan kozmetikai márkái vannak, mint a Pantene, a Max Factor, a Hugo Boss, vagy a Giorgio. A társaság tavalyi értékesítése 39,95 milliárd dollár volt.
Ugyanakkor a P&G az idén márciusban jelezte, hogy további 9600 embert, vagyis a foglalkoztatottak 9 százalékát bocsátja el annak a költségcsökkentési programnak a részeként, amellyel az eladások vártnál szerényebb mértékű növekedését kívánják ellensúlyozni. A leépítés 40 százalékban az amerikai érdekeltségeket érinti.
A Procter & Gamble a létszámcsökkentési program 1999-es meghirdetését megelőzően már összesen 7800 alkalmazottat elbocsátott. Ez a foglalkoztatottak jelenlegi 110 ezres létszámához viszonyítva 15,8 százalékos leépítést jelentett. Éves szinten 6-700 millió dolláros megtakarítást vár a társaság vezetése a 2004-ig tartó költségcsökkentő programtól.
A termelési és irányítási költségek megnyirbálása eredményeként 2002 júniusára 1,4 milliárd dolláros adózott nyereséget céloztak meg. A cég további 4-800 milliós megtakarítást is reálisnak lát további programok révén. A P&G forgalma 2000-ben 4 százalékkal növekedett, az idén az első fél évben viszont ugyanilyen mértékű csökkenést prognosztizálnak. A múlt hónapban a társaság tudatta, hogy 2001 első felében a tavalyinál kisebb eredményre számítanak.
A cég konszernnek Magyarországon egy gyára van, Csömörön, ahol női higiéniás termékeket állítanak elő -- tájékoztatta a Világgazdaságot a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Közkereseti Társaság kommunikációs igazgatója. Pogány Éda elmondta, hogy a termelés nagy része exportra megy, a gyárból a hazai piac mellett Kelet-Közép-Európát látják el, de Nyugat-Európába is jut innen áru.