A kocsitípusból kétszáz darabot szállítottak Ausztriába, hatvanat pedig a CFR, a román vasút számára gyártanak -- mondta lapunk érdeklődésée Kövessy István, a kft. műszaki igazgatóhelyettese. Az általuk végzett munka ellenértéke 31 millió márka (4,2 milliárd forint). Az igazgatóhelyettes hozzátette, remélik, hogy a kamionszállító kocsi gyártására jövőre a MÁV-tól is kapnak megrendelést.
A Debreceni Járműjavító Kft. forgalmának -- mely az idén meghaladhatja a hatmilliárd forintot -- nyolcvan százalékát már a Németországba irányuló export teszi ki. A megrendelések biztosítása manapság nem könnyű feladat, hiszen a nyugat-európai recesszió a vasúti kocsik gyártására is kedvezőtlen hatással van. A Debreceni Járműjavító még a MÁV százszázalékos tulajdonában van, de információink szerint a vasúttársaság értékesíteni kívánja a céget, a tenderkiírás a jövő héten jelenik meg. 1997--98-ban már volt egy sikertelen privatizációs kísérlet.
A bemutatót követően Völgyi Miklós, a MÁV Rt. árufuvarozási szakigazgató-helyettese érdeklődésünkre elmondta, hogy a kiskundorozsmai kombiterminálról évente hatvanezer kamiont fuvaroznak, a kihasználtság 92 százalékos. A kétszáz darab kocsit az osztrákok a magyarországi forgalomban kívánják közlekedtetni. Az ÖBB, az Ökombi, a GYSEV, a Hungarokombi Kft. és a MÁV Rt. képviselői a ro-la fuvarozás díjszabásáról is megállapodtak. Inflációkövető áremelésben egyeztek meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.