A társaság a 160-165 főt befogadni tudó hosszú buszokkal tudja látványosan enyhíteni a szegedi elővárosi és helyközi tömegközlekedés zsúfoltságát. Vezetői szerint az extra hosszú járművek a jelenleg szabványos, 12 méteres buszoknál gazdaságosabban üzemeltethetők és a beszerzésük is olcsóbb, mint a hagyományosoké. A buszok 50 százalékkal több utas befogadására alkalmasak, miközben beszerzési áruk 10-15, üzemanyag-fogyasztásuk 20-30 százalékkal haladja meg a szóló járművek paramétereit. Szegeden még ez év végéig a tizedik ilyen autóbuszt is üzembe helyezik, a vállalat a napokban írta alá az erről szóló szállítási szerződést.
Ilyen buszt már számos EU-tagországban használnak, éppen kedvező paraméterei miatt. Magyarországon egyelőre külön hatósági engedélyeztetési eljárást követően egy évre kapnak ideiglenes forgalmi engedélyt. Szakmai körök szerint az EU-ban és Magyarországon is nagy viták folynak a hosszú járművek szabványosításáról, de várhatóan egy éven belül ezek a típusok is zöld jelzést kapnak.
Az rt. az idén 1,3 milliárd forintot fordított fejlesztésre, ezen összeg 80 százalékát a buszpark korszerűsítésére. Az idén a gázüzemű, környezetkímélő buszpark bővítését is folytatta. A városi közlekedésben meghatározó autóbuszoknak ma már több mint háromnegyede gázmotoros.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.