A társaság a 160-165 főt befogadni tudó hosszú buszokkal tudja látványosan enyhíteni a szegedi elővárosi és helyközi tömegközlekedés zsúfoltságát. Vezetői szerint az extra hosszú járművek a jelenleg szabványos, 12 méteres buszoknál gazdaságosabban üzemeltethetők és a beszerzésük is olcsóbb, mint a hagyományosoké. A buszok 50 százalékkal több utas befogadására alkalmasak, miközben beszerzési áruk 10-15, üzemanyag-fogyasztásuk 20-30 százalékkal haladja meg a szóló járművek paramétereit. Szegeden még ez év végéig a tizedik ilyen autóbuszt is üzembe helyezik, a vállalat a napokban írta alá az erről szóló szállítási szerződést.
Ilyen buszt már számos EU-tagországban használnak, éppen kedvező paraméterei miatt. Magyarországon egyelőre külön hatósági engedélyeztetési eljárást követően egy évre kapnak ideiglenes forgalmi engedélyt. Szakmai körök szerint az EU-ban és Magyarországon is nagy viták folynak a hosszú járművek szabványosításáról, de várhatóan egy éven belül ezek a típusok is zöld jelzést kapnak.
Az rt. az idén 1,3 milliárd forintot fordított fejlesztésre, ezen összeg 80 százalékát a buszpark korszerűsítésére. Az idén a gázüzemű, környezetkímélő buszpark bővítését is folytatta. A városi közlekedésben meghatározó autóbuszoknak ma már több mint háromnegyede gázmotoros.