BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kőolajjal kereskedne a Mabanaft

Elsősorban a Dél-Európában adódó kőolaj-nagykereskedelmi lehetőségeket igyekszik majd kihasználni a Mabanaft Hungary Kft. -- közölte a Világgazdaság érdeklődésére Rüdiger Homann ügyvezető. Később nem kizárt, hogy az üzemanyag-kiskereskedelembe is beszállnak, ehhez azonban építeniük kell, eladó kúthálózatok ugyanis nincsenek.

A hamburgi székhelyű olaj- és olajtermék-kereskedő cég magyar leányvállalata egyelőre a piaci lehetőségeket igyekszik feltérképezni, legkorábban a jövő év elején kezdhetnek érdemi tevékenységet. Elsődlegesen a kőolaj-kereskedelemben rejlő export-import lehetőségeket kívánják kihasználni, de Rüdiger Homann nem tartja kizártnak, hogy a későbbiekben kiskereskedelmi tevékenységbe is kezdenek.
A Mabanaft ugyanis Észak-Németországban BFT márkanév és egységes arculat alatt mintegy 170 különböző tulajdonos kezében lévő benzinkutat fog egységes láncolatba.
A magyar üzemanyag-kiskereskedelmi piacon történő megjelenéshez azonban építeniük kell, mert egyelőre nincs eladó kúthálózat, s a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) tíz tagvállalatának egyike sem készül rövid távon kivonulni a magyar piacról. Azoknak sincs ilyen terve egyelőre, akiknek működése nagy valószínűséggel veszteséges. Az európai összehasonlításban rendkívül kicsi, 5 százalék körüli üzemanyag-kiskereskedelmi árrés legfeljebb csak a piacvezető három-négy társaság számára eredményezhet nullszaldó körüli eredményt, a benzinkutak mellett működő boltok forgalmával együtt.
A statisztikai adatok szerint a magyarországi kiskereskedelmi forgalom 90 százaléka a MÁSZ tíz tagvállalatának 922 kútján keresztül zajlik. Ebből hozzávetőlegesen 70 százalékkal részesedik az élen álló négy cég. Van még további ezer, a magyar jogszabályok szerint töltőállomásnak minősülő telephely, ezek azonban semmilyen tekintetben sem vethetők össze az átlagosan 1 millió dolláros beruházási költséggel épült benzinkutakkal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.