Novák Péter, az MRSZ internettagozatának vezetője szerint a hazai gazdálkodók körében nő az igény az internetes értékesítési és egyéb üzleti kommunikációs lehetőségek kihasználására. Ennek hátterében ott van a magyar internettársadalom bővülése is, hiszen az, hogy egymilliónál többen használják rendszeresen, üzenethordozóként is felértékelte a hálót.
A hirdetők köre is bővült: bár továbbra is az it-szektorból kerül ki a legtöbb megrendelő, az utóbbi időben ugrásszerűen megszaporodtak az autóreklámok, és egyre intezívebb a gyorsan forgó fogyasztási cikkeket hirdetők jelenléte is. Viszont kismértékben csökkent a pénzügyi szolgáltatások világhálós reklámaktivitása.
Miközben csökken a közvetlenül az ügyfelektől érkező megrendelések száma, nő az interaktív és a hagyományos reklámügynökségek által közvetített üzlet. Az összes költés 55 százalékát közvetítő interaktív ügynökségek ma már az on-line reklámok legnagyobb vásárlói. Mintegy 30 százalékkal emelkedett az ilyen hirdetések átlagos listaára. A piacon két elszámolási forma elfogadott: a megjelenések száma (adview), illetve időtartama szerint. Az MRSZ jelentése az utóbbi forma előretörését mutatja, legalábbis a korábban egyeduralkodó adview-val szemben érzékelhetően fokozódott az időarányos tarifák népszerűsége. Az eszköztulajdonosok körében is erősödik a koncentráció: az összes költés nagyjából 70 százalékát az öt legnagyobb on-line médiatulajdonos szerezte meg január és június között.
Dacolva a nemzetközi reklámgazdaság kedvezőtlen trendjével, dinamikusan nő Magyarországon az elektronikus reklámpiac. A szegmens 2001 első felében 1,07 milliárd forintra, az előző év azonos időszakához képest közel kétszeresére bővült a Magyar Reklámszövetségnek (MRSZ) az IDC közreműködésével készített jelentése alapján. Mintegy 30 százalékkal több megjelenést vásároltak a hirdetők, így az első hat hónapban mintegy 180 milliószor jelent meg fizetett hirdetés az interneten. Ugyanakkor a duplájára nőtt a barterek aránya, az összes on-line hirdetés ötödére. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.