BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nem volt fekete a szeptember

Bár mértékadó hazai elemzők szerint a hirdetési kedv megcsappanásának globális trendje Magyarországot sem kerülheti -- és a hirdetési forgalom ez évi átlagos bővülését tekintve immár bizonyosan nem is kerüli -- el, a világ médiaiparát a hirdetések zuhanásszerű visszaesésével sújtó szeptember 11-i terrorcselekmények abban a hónapban még nem gyakoroltak közvetlen hatást a hazai piacra.

A Mediagnózis adatai szerint szeptemberben Magyarországon lényegében a tavaszi csúcsokkal azonos volt a reklámköltés, sőt nagy átlagban ez bizonyult az év eddig eltelt részének második legerősebb hónapjának az eszköztulajdonosok számára. A szeptemberben közzétett hirdetések összesen 23,7 milliárd forintos értéke csupán 1,1 milliárddal maradt el a több év viszonylatában (és az idén is) legerősebbnek mutatkozó májusitól. Mint általában, a listaáron számított költést mindkét hónapban a televíziók képernyőjére került hirdetések "húzták", amelyek értéke -- szemben például a csupán 5,2 milliárdos (hagyományosan és összességében mélypontnak számító) januárral -- az idén csak májusban és szeptemberben kúszott 14 milliárd forint fölé. Ugyancsak ez a két hónap hozta a legnagyobb értékű reklámköltést az írott sajtó számára: a napilapokban és magazinokban együttesen szeptemberben 6,1 milliárd értékben jelent meg hirdetés (érdekes módon a májusi csúcs a lapok esetében szintén 1,1 milliárddal volt magasabb). De közvetlenül az áprilisi 138 milliós költés után a 108 millió forinttal a szeptember volt a második legjobb hónapja a reklámtortából szerényebben részesedő moziknak, valamint a márciusban 1,8 milliárdos, szeptemberben pedig 1,79 milliárdos költést regisztráló közterületi reklámoknak is. Ugyanekkor a rádiókhoz a számukra az idén eddig a legjobb júniusi, mintegy 1,2 milliárdtól alig elmaradó, 1,14 milliárd értékű hirdetés áramlott. Mint az év eddig eltelt részében, szeptemberben is a távközlési cégek tették közzé a legtöbb (több mint 1,7 milliárd forint értékű) reklámot. A hónap második legnagyobb "költői" 1,6 milliárddal a gépjármű-kereskedők voltak, a harmadik helyet (1,3 milliárdnyi hirdetésükkel) a csokoládét és édességet kínálók szerezték meg. Szintén egymilliárd felett költöttek szeptemberben a tisztítószerek forgalmazói és a bankok is, míg a szeszes italok ehhez közeli szinten, 994 millió forintnyi reklámmal voltak jelen a hirdetési piacon.

A szeptemberi reklámköltés kínálati szektorok szerint (ezer Ft)

Bár mértékadó hazai elemzők szerint a hirdetési kedv megcsappanásának globális trendje Magyarországot sem kerülheti -- és a hirdetési forgalom ez évi átlagos bővülését tekintve immár bizonyosan nem is kerüli -- el, a világ médiaiparát a hirdetések zuhanásszerű visszaesésével sújtó szeptember 11-i terrorcselekmények abban a hónapban még nem gyakoroltak közvetlen hatást a hazai piacra. VG-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek