A Kossuth valaha megingathatatlannak hitt pozícióját először a közszolgálati csatorna hallgatóit megcélzó Sláger tizedelte meg, majd a közönség zöme a Danubiushoz terelődött. A Szonda Ipsos--GfK mérése szerint a Kossuth ma már Budapesten és országosan egyaránt csak az 50 évesnél idősebbek célcsoportjában számít piacvezetőnek.
Az augusztusi rádiózást reprezentáló mérés szerint az összes adó a 15 évesnél idősebb lakosok 93,1 százalékát éri el. Ezen belül az összes közszolgálati rádió a potenciális hallgatóság 46,4, az összes kereskedelmi pedig 71 százalékát éri el.
A három nagy, országos hatókörű csatorna közül a Danubiusé a legtöbb hallgató, közel 30 százalék. A Sláger 20, a Kossuth 18 százalékkal dicsekedhet. A mérésekhez használt úgynevezett rádiósnaplóban -- és ennek megfelelően táblázatunkban is -- egyéb adók néven összefoglalt (a regionális csatornák mellett például a Bridge-et és a Klubot tartalmazó) rádiókra a hallgatók 9,6 százaléka fordít figyelmet.
A rádiók együttesen a 18--49 éves kor közöttiek közel ötmilliós tömegének heti átlagban 94,3 százalékát érik el. Ezen belül a közszolgálati adók együttes elérése 27,8 százalékos, a kereskedelmieké 89,3. E célcsoportban kiemelkedő (60,8 százalék) a Danubius elérése, ami heti átlagban közel 2,9 millió hallgatót jelent. Második (közel 47 százalékkal és 2,2 millió hallgatóval) a Sláger, harmadik (26,6 százalékkal és 1,25 millió hallgatóval) a Juventus. A Kossuth 16,6 százalékos elérésével heti átlagban 784 ezer emberhez jut el a vizsgált célcsoportban. A 18--49 évesek rádiózással töltött idejük 13 százalékában követik a Danubius műsorát, a Slágernek az idő 10,6, a Juventusnak 7,5, a Kossuthnak 6,3 százaléka jut. Hétköznaponként a Danubius, a Sláger és a Kossuth hallgatottságában egyaránt csúcsidőszakot képviselnek a déli órák, ugyanakkor az esti hírek csokra már a déli hallgatottságnak csak a felét vonzza például a Kossuth hírműsorához. A kora esti órák, bár csatornánként eltérő szinten, de egységesen csökkenő hallgatottságot mutatnak: a mért adatokból jól érzékelhető, hogy az elektronikus médiában a nap végével a televízó veszi át a vezető szerepet. A hétvégék nyertese a Sláger és a Danubius: ilyenkor e két adó a rádiózóknak egyaránt átlagosan több mint 20-20 százalékát köti le műsorával. Ugyanakkor a 15--39 évesek korosztályában a hétvégék rádiós főszereplője a Roxy, amelynek hallgatottsága a Danubiust, a Slágert, a Juventust és a Kossuthot egyaránt messze maga mögé utasítva még 18 óra után is emelkedik, egészen akár a 45 százalékos tartományig. 19 óra után azonban ennek a csatornának is megfogyatkozik a közönsége, annak ellenére, hogy a 15 és 39 éves kor közötti célcsoport heti átlagban a Roxy adásának szenteli a legtöbb időt: átlagosan több mint 1000 percet. Heti átlagban 500 és 600 perc közötti figyelmet kap 15--39 éves budapesti hallgatóitól az EstFM, a Radió Deejay és a Rádió 1, 600 perc felettit a Juventus és a Calypso. Az InfoRádiónak e korcsoportban a Szonda Ipsos mérése szerint 366 perc jut. Az egy éve indult adó elsősorban a 30 és 49 év közöttieket tekinti célcsoportjának, e rétegben a Gallup Rádió Monitor mérése alapján a fővárosban az ötödik leghallgatottabb. E korosztályban a Gallup szerint egyébként a Kossuth vezeti a fővárosi piacot 22,7 százalékos elérésével.
A Gallup szerint egyébként a 14--49 éves korosztályban egész napra vetítve az egymással éles versenyben álló budapesti kereskedelmi rádiók közül a Sláger elérése a legnagyobb (18,5 százalék), ezt követi 15,2 százalékkal a Danubius, 9,5-del a Roxy, 9,4-del a Juventus és 6,2-del az Info. Összehasonlításul: ebben a korcsoportban a Kossuth budapesti elérése 16,6 százalékos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.