A 42 millió forint alaptőkéjű társaság a privatizációt követően is talpon maradt. A kecskeméti bolt értékesítéséből sikerült adósságát rendeznie, a cég 1997-től kezdődően évente nyereséggel növeli árbevételét.
Cs. Tóth János kiemelte, jó döntésnek bizonyult, hogy a cég nagykereskedői partnere a Lap-ics Kft. lett. Ez fizetési biztonságot jelent a Mórának, s kedvező számukra, hogy a debreceni társaság sok könyvesbolttal áll kapcsolatban.
A vezérigazgató szerint a kiadói piac már konszolidálódott, a meghatározó cégek száma negyvenre tehető, a Móra a középmezőnyben található. Évente 55-70 könyvet jelentetnek meg, ezek közel fele új kiadvány, az átlagos példányszám ötezer. A kiadó tavaly hajtott végre egy nagyobb mértékű áremelést. Ennek oka nemcsak a drasztikus papírár-emelkedés volt, hanem az is, hogy a korábbi években a társaság áraiban még az inflációt sem érvényesítette. A könyvszakmában dolgozók szerint érezhető, hogy a vásárlók már több pénzt tudnak könyvek vételére fordítani. Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy Magyarországon a könyvek jóval olcsóbbak, mint Nyugat-Európában.
A Móra kiadványainak 90 százalékát a jövőben is a gyermek- és ifjúsági könyvek teszik majd ki, de idén a profil szélesedett, s egy nőknek szóló sorozatot is indítottak -- gondolván arra, hogy az olvasók többsége a gyengébb nem képviselői közül kerül ki. A statisztikai adatok egyébként azt mutatják, hogy száz kiadványból általában négy lesz igazán sikeres. Előre nehéz megtippelni, hogy melyek lesznek közönségkedvencek, sok esetben az sem irányadó, ha egy könyv külföldön már sikeres pályát futott be. Reklámra évente néhány millió millió forintot fordít a Móra. Mint megtudtuk, a kiadónál nem tervezik kiskereskedelmi bolthálózat létesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.