BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

További Lufthansa-fejlesztések Budapesten

A légi közlekedés mélyülő válsága ellenére a Lufthansa folyamatosan bővíti magyarországi tevékenységeit, ennek jeleként a jövő év első negyedében a Malévvel közös vállalatánál, a Lufthansa Technik Magyarország Kft.-nél beindulnak az első nagyjavítások és ellenőrzések. A cég még nem döntötte el, hogy melyik európai városban létesíti újabb híváskezelő központját, Budapest jó eséllyel versenyben van a csehországi Brnóval és egy török várossal -- mondta lapunknak tegnap Thierry Antinori, a légitársaság európai értékesítési alelnöke.

A vezető közölte: négypontos intézkedési csomagot fogadtak el, ennek az a célja, hogy ne egyszerűen túléljék a cégre is befolyással lévő iparági válságot, hanem javítsák üzleti pozícióikat. A főbb elemek: szigorú költségellenőrzés (elhalasztott gépbeszerzések és más fejlesztések), kissé csökkentett járatsűrűség és kapacitás (43 gépet nem közlekedtetnek, megszűnik a Budapest--Hamburg járat, de marad a többi német célállomás, valamint a frankfurti és a müncheni járatok száma és kapacitása), a helyzethez jobban igazodó értékesítési és biztonsági politika, illetve átvizsgált bérköltségek.
A Lufthansa saját adatai szerint 1999-ben 14 százalékos piaci részesedést mondhatott magáénak a magyar piacon, ezt 2001 első kilenc hónapjában 22 százalékra növelte, jövőre pedig 25 százalékot céloz meg. A pontos árbevételről nem ejtett szót a vezető, de azt mondta, hogy a tavalyi első kilenc hónaphoz viszonyítva az idei hasonló időszakban 35 százalékkal emelkedett a forgalom.
A Lufthansa nem kényszerül olyan rohamtempóban különböző konzultációkat tartani, mint a British Airways és a KLM tette ezt a hét elején -- mondta érdeklődésünkre Antinori. Ezt azzal indokolta, hogy a Star Alliance nemzetközi szövetségben már jó ideje igyekeznek összehangolni a tevékenységet; ez nem merül ki közös járatüzemeltetésekben és a törzsutasprogramok egymáshoz igazításában. Az alelnök egyúttal igen határozottan elítélte több uniós tagállamnak azt a gyakorlatát, hogy folyamatosan anyagilag is segíti a többségi állami tulajdonú nemzeti légitársaságokat. Hangsúlyozta viszont, hogy meg kell különböztetni az egyszeri kompenzációt (a szeptemberi terrortámadások miatti biztosítási és más költségek megtérítését) a tartós kormányzati segélytől.
Günther Ott, a vállalat közép- és kelet-európai regionális igazgatója hozzáfűzte: bár a Malév korlátozott kereskedelmi egyezményt kötött a KLM-mel, nem zárható ki, hogy néhány hónapon belül ismét felveszik a tárgyalások fonalát a szorosabb együttműködés kialakítása érdekében.

A légi közlekedés mélyülő válsága ellenére a Lufthansa folyamatosan bővíti magyarországi tevékenységeit, ennek jeleként a jövő év első negyedében a Malévvel közös vállalatánál, a Lufthansa Technik Magyarország Kft.-nél beindulnak az első nagyjavítások és ellenőrzések. A cég még nem döntötte el, hogy melyik európai városban létesíti újabb híváskezelő központját, Budapest jó eséllyel versenyben van a csehországi Brnóval és egy török várossal -- mondta lapunknak tegnap Thierry Antinori, a légitársaság európai értékesítési alelnöke. Munkatársunktól-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.