A Marks & Spencer 225 millió dollárért adta el az Egyesült Államokban 155 bolttal és japán üzletekkel is rendelkező Brooks Brotherst az amerikai Retail Brand Alliance nem tőzsdei vállalatnak.
Az értékesítés része a Marks & Spencer szerkezetváltási programjának, amellyel új életet akarnak lehelni a társaságba, s a külföldiekkel szemben fejleszteni a nagy-britanniai hálózatot. Az eladás része az MS törekvésének, hogy ígéretéhez híven jövő márciusig 2 milliárd fontot visszaforgathasson a részvényesek zsebébe. A Marks and Spencer az idén március végén jelentette be drasztikus átszervezési programját, amelynek keretében megválik saját tulajdonban lévő európai boltjaitól -- a 18 franciaországi egységet például a Galeries Lafayette veszi meg --, s hangsúlyt a jövőben a franchise-ra helyezi. A Brooks Brothersen kívül el akarják adni a másik amerikai érdekeltséget, a Kings Super Markets hálózatot is, a cégvezetés ettől az érdekeltségtől remélhetőleg tavaszig meg tud válni.
Már az eddigi intézkedéseknek is látszik az eredménye: a társaság egyszeri tételek nélküli adó előtti profitja 19 százalékkal, 220 millió font sterlingre emelkedett az idei üzleti év szeptemberrel zárult első felében. Az adózott eredmény 120 millióról 144 millió fontra, részvényenként az egy évvel korábbi 4,2-ről 5 pennyre emelkedett. A cég árbevétele éves összehasonlításban 3,76 milliárd font sterlingről 3,74 milliárdra csökkent, ám azonos üzleti bázison számolva 2,1 százalékkal bővült.
Magyarországon egyelőre jól megy az üzlet az M&S-nek, bár a verseny éleződését egyre inkább érzi a cég, mivel a helyzet nehezebb, mint pár évvel ezelőtt volt -- mondta a Világgazdaság érdeklődésére az M&S kizárólagos magyarországi franchise-partnere, az S Modell gazdasági igazgatója. Szepessy László elmondta, hogy az idén a tavalyinál kevesebb, 1,9 milliárd forintos árbevételt várnak a 2000. évi 2 milliárdot követően, s jövőre 2,1 milliárdot terveznek, 11-12 százalékkal többet az ideinél. A gazdasági igazgató utalt arra, hogy a vásárlóerő stagnál, miközben egyre több ruházati üzlet nyílik -- főleg a bevásárlóközpontokban --, s emiatt a piac rendkívül szétszabdalt. Jól jellemzi ezt a folyamatot, hogy az M&S belvárosi üzletében visszaesett a forgalom, míg a West Endben szépen fejlődik. A társaság jövőre újabb üzletet nyit 500 négyzetméteren az Örs vezér terén épülő, jövő márciusban nyitó Árkád bevásárlóközpontban. Ezzel ötre növekszik az M&S budapesti üzleteinek száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.