A Mondadoriban tartott többségi részesedése révén a 64 éves olasz médiamágnás így most döntô befolyást szerez Olaszország egyetlen országos hatókörű rádiójában is. Az ügylet kapcsán az Il Sole 24 Ore - bár a kiadott információk szerint lapként megôrzi önállóságát - közvetve szintén a birodalomhoz csatlakozik: szakosított tartalomszolgáltatóként bekapcsolódna a Berlusconi-féle médiatermékek gazdasági hírekkel való ellátásába, sôt helyi elemzôk szerint az olasz miniszterelnök médiatermékei és az üzleti napilap közötti tartalom cseréjérôl is szól az együttműködési megállapodás.
Az üzlet, amelynek pénzügyi részletei nem szivárogtak ki, felháborodással töltötte el az ellenzéket, amely azzal vádolja Berlusconit, hogy miniszterelnöki hatalmát a sajtóban szerzett üzleti pozícióin keresztül erôsíti, ugyanakkor politikai befolyását üzleteinek folyamatos építésére használja föl.
A médiában lévő túl nagy hatalma miatt néhány héten belül másodszor került éles ellenzéki kritika kereszttüzébe Silvio Berlusconi. Az olasz miniszterelnök 54 százalékos tulajdonában álló lapkiadó vállalat - a többek között nagy példányszámú, népszerű fogyasztói magazinok megjelentetésével foglalkozó Mondadori - felvásárolja a jelenleg az Il Sole 24 Ore üzleti napilap tulajdonában lévô Radio Italia hálózatot, a hozzá tartozó AGR hírügynökséggel és az Editoriale Speer elnevezésű, elsôsorban speciális fogyasztói rétegek kiszolgálására szakosodott (úgynevezett niche-profilú) reklámügynökséggel egyetemben. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.