BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A héten startol a Viva Plus

Tovább szélesíti birodalmát az AOL Time Warner. A világ legnagyobb szórakoztató- és internetvállalkozása a Viva Medien részvénytársasággal közös televíziós zenei adót indít.

A távközlési óriás Motorolával pedig arra szövetkezik, hogy kölcsönösen segítik egymást termékeik értékesítésében.

A német Viva-csoporttal tervezett közös tévés zenei adóra az AOL Time Warner és a Viva Medien AG több mint 15 millió eurót szán, a csatorna neve Viva Plus lesz. A veszteséggel működő Viva 2 helyére lépő adó január 7-én startol, és szerkezetileg a CNN hírcsatorna mintájára épül fel. A Handelsblatt beszámolója szerint az AOL már kifizette a 49 százalékos részesedéséért járó 40 millió eurót.

A társaság elképzelései szerint egy híradó tudósítói modelljét ötvözik egy zenei adó szerkezeti elemeivel, a Viva Plus a videoklipek mellett az élőinterjúkra és az interaktivitásra épít, miközben - a CNN-hez hasonlóan - a képernyő alsó részén a friss zenei hírek és szenzációk számára tart fenn hírszalagot. Ehhez sűrű tudósítói hálózatot épített ki: riporterei - egyebek között - Los Angelesből, Londonból, Hamburgból, Kölnből, Frankfurtból, Berlinből, Münchenből jelentkeznek a pop-rock világ legjelentősebb híreivel.

Az adó a 14-29 éves nézői célcsoportnál 2 százalékos piaci részesedést akar elérni, és ez - az előzetes visszajelzések szerint - nem tekinthető irreálisnak: a zenei adó egyelőre kedvező fogadtatásra talált a hirdetők körében, valamint a zenei világban is. Az viszont egyelőre még bizonytalan, hogy miként alakulnak a társaság európai terjeszkedési tervei, miután az olasz Rete A adó átvétele nem halad, mert a Viva sokallja az árat. A Viva tavaly májusban vette meg az olasz csatorna öt százalékát, s ehhez szeretnének még akkora részt vásárolni, hogy többségi tulajdonosok legyenek.

Mindamellett a Viva-csoport pénzügyileg jól áll, a társaság vezérigazgatója arra számít, hogy az idén a nyereség két számjegyű millió euró kategóriájában lesz.

Tovább szélesíti birodalmát az AOL Time Warner. A világ legnagyobb szórakoztató- és internetvállalkozása a Viva Medien részvénytársasággal közös televíziós zenei adót indít. VG-összeállítás-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.