Egy lépéssel közelebb került a fúzióhoz a Virgin Express és a csődbe jutott Sabena utódja, a Delta Air Transport (DAT) légitársaság. Az utóbbi hitelezői csoportját vezető SN Airholding vezetősége ugyanis a hét közepén jóváhagyta a két évre szóló átalakítási tervet, s ezzel megnyílt az út a két vállalat egybeolvadása előtt. A Virgin részvényesei február végén szavaznak a fúzióról, feltehetően elfogadják azt - írta a Reuters.
A DAT formailag a Sabena légitársaság egyik leányvállalata, ám a hitelezők ezt az egyetlen részleget tartották megmenthetőnek az állami többségű Sabenából. A DAT már évek óta közösen használja a Virginnel a brüsszeli le- és felszállási résidőket, így most ez a tény is segítheti az egybeolvadást.
Robert Kuijpers, a DAT új vezérigazgatója előrevetítette: cége lesz többségben az új vállalatban, ám annak fejlesztését nem lehet elképzelni a Richard Branson brit milliárdos 59 százalékos többségi tulajdonában lévő Virgin Group eurómilliói nélkül.
Az üzletember részvétele a hírügynökség szerint azért is fontos lehet, mert kiváló kapcsolatai vannak a Singapore Airlinesszal, amely stratégiai szövetségest keres nyugat-európai csomópontjának kiválasztásához.
Az ázsiai cég 49 százalékban tulajdonos Branson másik légitársaságában, a Virgin Atlanticban.
VG-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.