Országos átlagban a UPC Magyarország 16 százalékkal, a MatávKábel Tv pedig 20 százalékkal emeli előfizetési díjait az idén. Az AntennaMikro előfizetői egyelőre változatlanul a tavalyi árakon foghatják a tévéadásokat. A háztartások mérsékelhetik az emelés hatását azzal, ha vállalják a bizonyos időre - például fél vagy egész évre - való előre fizetést, ebben az esetben ugyanis a cégek kedvezményt adnak. A három szolgáltató összesen mintegy 940 ezer háztartásban nyújt televíziós szolgáltatást, ami meghaladja az egész piac 1,6 milliósra becsült méretének a felét. A maradékon több száz kisebb társaság osztozik, melyek közül az elmúlt években csak néhány tudta átlépni egy mikrovállalkozás méretét.
A mintegy 640 ezer előfizetőt számláló, piacvezető UPC a kisebb cégek felvásárlási hullámából örökölt helyzet miatt ma még mindig 54, különböző műszaki színvonalú hálózatot működtet országszerte. A legtöbb előfizetőt - mintegy 220 ezret - a budapesti központi állomás változásai érintenek, itt átlagosan 12 százalékos az áremelkedés, mely január 11-étől lép életbe. A UPC-hez tartozó vidéki nagyvárosok többségében átlagosan 14 százalékos a növekedés, az ország keleti felében már január 1-jétől, a nyugati megyékben viszont csak január 26-ától emel a szolgáltató.
Miskolc speciális helyzetben van, mivel itt a szokásos három helyett négy csomagot alakított ki a UPC. A még nem modernizált, úgynevezett soros kábeltévé-hálózatok esetében a UPC az említetteknél nagyobb arányban növeli díjait, így jön ki az országos 16 százalék körüli átlag.
A közel 200 ezer háztartásban jelen lévő MatávKábel Tv a legtöbb előfizetőjét érintő budapesti, illetve főváros környéki fejállomásához tartozóknál átlagosan 20 százalékkal kér többet a szolgáltatásért - tudtuk meg Rajki Annamária marketingigazgató-helyettestől. A 105 ezres tábort tömörítő AntennaMikro egyelőre nem emelte árait, és szerződései szerint ezt 30 nappal előre jeleznie kell, tehát a Budapest környéki előfizetőknek a közeljövőben még nem kell növekedésre számítaniuk.
Mint arra Szűcs László, a UPC kommunikációs menedzsere utalt, az áremeléseknél a szolgáltatók költségeinek növekedését veszik alapul, így van ez az esetleges versenyhivatali vizsgálatoknál is. Az infláció mellett emelkedtek a tévétársaságok számára fizetendő műsor-, a szerzői jogdíjak és a hatóságoknak fizetendő díjak is, mindezen túl pedig a kódolt tévécsatornák továbbítása után külön, egy újonnan bevezetett díjat kell fizetnie a kábelszolgáltatónak.
A MatávKábel Tv egyértelműen a kínálat fejlesztésével indokolja emeléseit. A legtöbb háztartás esetében a minimális programcsomag része lett az Xmédia és a Fix.tv, a második csomag a Reality Tv-vel és a Filmmúzeummal, a harmadik csomag pedig a Hallmark és a Fox Kids csatornával bővül. Kikerült viszont a kínálatból két német nyelvű adó, a 3Sat és a Super RTL.
A UPC szintén alakított csomagjain, a számos változás közül az előfizetési díjak szempontjából talán a legfontosabb, hogy az eddig külön 2000 forintos előfizetési díjért megrendelhető Sport 1 a családi csomag része lett, ez egyébként a cég költségeit is növeli. Az AntennaMikro nézőinek csupán a Budapest Tv megszokott helyén kell számolniuk a Pax tévé időszaki megjelenésével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.