BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kis nyereség a Zemplén-Húsnál

Növelte árbevételét tavaly a sátoraljaújhelyi Zemplén-Hús Kft., de nyeresége nem éri el az egy százalékot. Karácsony előtt több új termékkel jelentkezett, ezek egy része a fogyasztók által a korábbinál jobban keresett lóhúsból készül. A vállalkozás a napokban a zempléni márkanevű lószalámi gyártását is elkezdte.

A cég az idén 20-22 ezer sertést, valamint 1500-1600 szarvasmarhát vág és dolgoz fel, az ezekből készült hústermék mintegy felét az északkeleti régióban, a többit és a szárazáru döntő hányadát az ország más részein adja el üzleteknek, üzlethálózatoknak - mondta Goffa Zsolt ügyvezető igazgató. Tavaly - a BSE-fenyegetettség kezdetén - növelte a társaság a kórral nem fertőződött, egyre többek által kedvelt (és a szakemberek szerint egészséges) lóhús termékek arányát. A piac igazolta a várakozásokat, ma 10-15-féle lóhústerméket rendelnek a kereskedők. Tavaly a teljes árbevétel mintegy 20 százaléka ezekből származott. A most bevezetendő, már említett lószalámi gyártását csak tavasztól kezdhetik (most a próbagyártás tart), mert a termék különleges eljárást igényel: hosszú, mintegy egy-másfél hónapos érlelési idő után lehet értékesíteni. A Zemplén-Hús az idén 1500-1600 lovat vágat le és dolgoz fel.

A cég idei gondjait előre jelzi, hogy az alap- és a csomagolóanyagra, az energiára, a munkabérre és a nagyobb kereskedelmi egységeknél való maradásra is többet kell költenie. Goffa Zsolt tart attól, hogy bár a hízóár a tavaly őszi kilónkénti 400 forintról 340-350-re esett, az előrejelzések szerint ismét könnyen felszalad 380-390 forintra. Ettől mindent drágábban kellene értékesíteni.

Munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.