A városháza kritikájára válaszolva Valentyin Ivanov, a létesítmény igazgatója a Moscow Times kérdésére elmondta, hogy az energetikai cég tavaly 50 millió dollárt fordított korszerűsítésre, amelynek keretében új leszállópályát, két hangárt és a környezetvédelmi előírásoknak mindenben megfelelő üzemanyagtöltőt létesítette.
A vita érdekessége, hogy a moszkvai polgármester a Gazprom megtámadásával voltaképp az állammal is ujjat húzott, Osztafjevót ugyanis katonai gépek is rendszeresen használják. A cég vezetői mellett a Gazprom északi területeken foglalkoztatott munkásait is szállító Yak-42-es repülőgépek ellen sem merülhet fel zaj- és egyéb környezetvédelmi kifogás, e típusok ugyanis Oroszországban a legkorszerűbbek közé tartoznak.
A Gazprom 1995-ben kormányhatározattal lett Osztafjevo résztulajdonosa. A reptér 1930-ban az NKVD (a KGB) elője számára épült, a második világháború után a szovjet légierő egyik központjaként működött. A Gazprom mintegy száz gépet tart Osztafjevón.
Túl hangosnak minősítette az orosz energetikai óriást Jurij Luzskov, akinek véleménye szerint a Gazpromnak a fővárostól 12 kilométerre fekvő Osztafjevo repülőtérről felszálló gépei zavarják a moszkvaiak nyugalmát. A városatya ugyanakkor környezetkárosítónak is minősítette a Gazprom és a hadügyminisztérium közös tulajdonában álló repteret. VG-ÖSSZEFOGLALÓ-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.