Visszatért a gyökereihez, és ezzel a magyar kávépiacra is az osztrák Julius Meinl cég, amely 1945 előtt már működtetett pörkölőüzemet Rákospalotán. A tavaly decemberben mintegy egymillió euró alaptőkével megalakult Julius Meinl Hungary Kft. az idén januárban megkezdte négy prémiumkategóriás pörköltkávé-termék hazai forgalmazását. A 24 fős budapesti leányvállalat az Interkafe herceghalmi üzemében bérmunkában dolgoztatja fel a Hamburgból importált nyerskávét, külön gépsoron - közölte kérdésünkre Almásy Antal ügyvezető igazgató, aki reménykeltőnek véli, hogy az itteni közel 41 milliárd forintos kávépiac mintegy 3 százalékos ütemben bővült az utóbbi két évben. A következő években mindazonáltal még nem számít nyereségre.
A Meinl márkák bevezetésének kedvezhet, hogy Stephan Visy, az anyacég pénzügyi vezetője szerint a minőségi kávé fogyasztói ára a következő hónapokban mérséklődhet, és még hosszú ideig nyomott marad. A minőségi arabica kávé fő szállítója, Brazília ugyanis bő szüret elé néz, és a tőzsdei árak 30 éves mélypont közelében mozognak.
A Julius Meinl Hungary Kft. anyavállalata, a bécsi központú Julius Meinl International csoport a környező országok mindegyikében jelen van, Ausztrián kívül még Észak-Olaszországban és Szlovákiában működtet saját kávéőrlő és pörkölőüzemet. A mintegy 300 millió eurós éves nettó árbevételének nagyjából egyharmada származik a kávéforgalmazásból. A cég emellett még teaféléket, dzsem- és likőrtermékeket gyárt, illetve forgalmaz. (GI)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.