Amennyiben a kormány még az idén nem fordít legalább 5-6 milliárd forintot a Mahart technológiai fejlesztésére, a társaság halmozódó versenyhátránya miatt a magyar folyami áruszállítás is megszűnhet 2-3 éven belül - jelentette ki Somlóvári László vezérigazgató tegnapi sajtótájékoztatóján, hozzáfűzve: nem oldódtak meg a Mahart gondjai azzal, hogy a múlt hónapban csepeli szabad kikötője is felkerült a logisztikai központok országos hálózatába.
Az alaphálózatot a közlekedési tárca 1995-ben jelölte ki, akkor tíz egység nyerte el ezt a státust. A szabad kikötő kimaradása a hálózatból jelentősen hátráltatta a beruházók megtelepítésére vonatkozó Mahart-kezdeménye-zéseket. A kikötő státusának megváltozása azonban nem jár automatikusan állami források megnyílásával, hiszen nem minősítették közforgalmú kikötővé. A közforgalmúvá válást a Mahart már tavaly kérvényezte, ám erről még nem született kormánydöntés.
A Mahart-vezér szerint ugyanakkor kedvező fejleménynek nevezte, hogy a kormány kikérte a cég véleményét, milyen fejlesztésekre lenne igény a csepeli szabad kikötőben. Ennek alapján négy jelentős beruházás bekerült a magyar kormány azon projektjei közé, amelyekre megpályázzák az Európai Unió ISPA-támogatását. Kedvező döntés esetében várhatóan 2003-ban kaphatják meg az EU-forrást.
Addig azonban csak a magántőkére számíthatnak a kikötő fejlesztésekor. Az ilyen trimodális áruforgalmi pont - ahol a vízi, vasúti és a közúti szállítás találkozik - a világ minden táján vonzza a beruházókat, ám a Mahart nem területet vásárolni kívánó ingatlanbefektetőket vár, hanem a külföldi gyakorlathoz hasonló rendszerben kívánja modernizálni a kikötőt.
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.