Valós árakra építő becslés szerint a hazai direkt marketing piaca 2000-ben 40 milliárd forint volt. Bár a magyar reklámpiacot továbbra is az ATL (vonal fölötti) médiumok dominanciája jellemzi, a direkt marketinget is magában foglaló BTL (vonal alatti) reklámozás 26 százalékkal részesedett az összes hirdetési költésből ? tájékoztatta a Világgazdaságot Dienes István, a legfrissebb eredményeket közreadó Cég-Info Direkt Marketing Kft. (CID) tudományos kutatója. Dienes rámutatott, hogy az arányok az ATL területét is valós költésen jelenítik meg, mivel a korábbiakkal ellentétben nem listaáron, hanem a Reklámszövetség és a Maksz korrekciója szerint vették figyelembe. A CID két összefüggésben is vizsgálta a direkt marketing részesedését. Egyik az ügynökségi közreműködéssel megvalósult reklámozásra korlátozva mutatja ki a dm részesedését: ez a piac több mint 16 milliárd, benne a BTL aránya 13 százalék, ami Dienes szerint már nincs túl messze a fejlett országokétól. Az egyes hirdetők belső erőforrással megvalósított DM-akcióit is figyelembe véve éri el a BTL a 40 milliárdot, és ezzel az összes hirdetési költés több mint negyedét. Ekkor a teljes reklámtortából 14 milliárdot hasítottak ki a címzett, 20 milliárdot a címzetlen dm-küldemények, és 4 milliárdot költöttek a cégek és az ügynökségek telemarketingre. A postaköltség 2,8 milliárd volt, és 3,5 milliárdba került a kézbesítés. Katalógusok készítésére összesen 835 millió forintot adtak ki a cégek. A telemarketing-ágazatban 2000 folyamán összesen 4,2 millió telefonhívásra került sor, ebből 2,2 millió volt a fogadott, és 1,9 millió a kezdeményezett beszélgetések száma, a dm-célú telefonköltség 457 millió forintot tett ki. 1999-hez képest jelentősen, mintegy 1 millióval nőtt a telefonmarketingben bonyolított hívások száma, ezen belül a bejövő hívások száma 300, a kimenőké pedig 500 ezerrel lett több. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.