A fesztivál mindössze három éve alatt kissé megkopott az aranyozás: több kategóriában csupán ezüst- vagy bronzdíjakat adtak ki, és rádiós hirdetés a döntőbe sem került a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) idei Aranypenge kreatív versengésén. A díjazottak között egyáltalán nem szerepeltek rádiós alkotások: lapunk értesülése szerint a rádióspotok kimaradásáról már a válogatás szakaszában éles pengeváltás zajlott a fesztiválra beküldött anyagokat zsűzirő szakemberek és a rádiós szakma képviselői között. Ennek során a zsűri a beküldött munkák szerény minőségével magyarázta a műfaj mellőzését, ami ez esetben a műfaj iránti tisztelet - igaz, közvetett - jelzésének is tekinthető. Ugyanakkor a rádiósok azzal érveltek, hogy az általuk sugárzott spotok nagy részét éppenséggel a Makszba tömörült tekintélyes alkotóműhelyek szállítják a hirdetések megrendelőinek. Lapunk kérdésére a Maksz főtitkára, Egri Gábor megerősítette, hogy a zsűri a beérkezett munkákban nem talált versenyre bocsátható rádiós pályaművet.
2001-es tevékenysége alapján az év ügynöksége és vele az Arany Gordiusz díj birtokosa a DDBO Magyarország Reklámügynökség lett, míg az év on-line ügynökségének a Kirowskit választották. Az idei pályázatra bevezetett 44 cég 209 reklámalkotásából a film kategóriában a Publicis kapott Aranypengét (Sprite Survival Tour), komplex kategóriában pedig a Bárci and Partner (Erste Lakáshitelek). Az elmaradt arany helyett két ezüstöt szerzett a sajtó (Saatchi & Saatchi/Cereol/Floriol étolaj és Euro RSCG/Peugeot/307-es modell, gondola). Szintén csak ezüst jutott a BTL kategóriának (Grey Worldwide/BAT Pécsi Dohánygyár/Kent meghívólámpa). Csupán Bronzpengéhez juthattak a plakátosok is (DDB Budapest/Unilever/Siiva, sárkány, templom). A társadalmi reklám kategóriájában Aranyszívet nyert a Sylva Reklámügynökség a madártani intézetnek készített munkájával. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.