Kicsorbult az Aranypenge
A fesztivál mindössze három éve alatt kissé megkopott az aranyozás: több kategóriában csupán ezüst- vagy bronzdíjakat adtak ki, és rádiós hirdetés a döntőbe sem került a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) idei Aranypenge kreatív versengésén. A díjazottak között egyáltalán nem szerepeltek rádiós alkotások: lapunk értesülése szerint a rádióspotok kimaradásáról már a válogatás szakaszában éles pengeváltás zajlott a fesztiválra beküldött anyagokat zsűzirő szakemberek és a rádiós szakma képviselői között. Ennek során a zsűri a beküldött munkák szerény minőségével magyarázta a műfaj mellőzését, ami ez esetben a műfaj iránti tisztelet - igaz, közvetett - jelzésének is tekinthető. Ugyanakkor a rádiósok azzal érveltek, hogy az általuk sugárzott spotok nagy részét éppenséggel a Makszba tömörült tekintélyes alkotóműhelyek szállítják a hirdetések megrendelőinek. Lapunk kérdésére a Maksz főtitkára, Egri Gábor megerősítette, hogy a zsűri a beérkezett munkákban nem talált versenyre bocsátható rádiós pályaművet.
2001-es tevékenysége alapján az év ügynöksége és vele az Arany Gordiusz díj birtokosa a DDBO Magyarország Reklámügynökség lett, míg az év on-line ügynökségének a Kirowskit választották. Az idei pályázatra bevezetett 44 cég 209 reklámalkotásából a film kategóriában a Publicis kapott Aranypengét (Sprite Survival Tour), komplex kategóriában pedig a Bárci and Partner (Erste Lakáshitelek). Az elmaradt arany helyett két ezüstöt szerzett a sajtó (Saatchi & Saatchi/Cereol/Floriol étolaj és Euro RSCG/Peugeot/307-es modell, gondola). Szintén csak ezüst jutott a BTL kategóriának (Grey Worldwide/BAT Pécsi Dohánygyár/Kent meghívólámpa). Csupán Bronzpengéhez juthattak a plakátosok is (DDB Budapest/Unilever/Siiva, sárkány, templom). A társadalmi reklám kategóriájában Aranyszívet nyert a Sylva Reklámügynökség a madártani intézetnek készített munkájával. (VG)