Míg 2000-ben a magyarországi fogyasztói elektronikus kereskedelem forgalma 1,5 milliárd forint volt, tavaly ez az érték már elérte a 2,2 milliárdot, az internetes boltok pedig akár 100 százalékos bővüléssel is számolnak az idén - mondta Szekfű Balázs, a Carnation Internet Consulting Rt. elnöke a Világgazdaság által szervezett, E-törvények élesben című konferencián. A szakember rámutatott, hogy az elektronikus kiskereskedelemben becslések szerint 150-200 magyar bolt vesz részt, de a forgalom 80 százalékát húsznál kevesebb virtuális üzlet adja.
A bevételek 35-40 százaléka a CD-k és DVD-k, műszaki cikkek, 30-35 százaléka a számítástechnikai eszközök, 13 százaléka az élelmiszerek, 10 százaléka pedig a könyvek értékesítéséből származik. A vállalatközi e-kereskedelem méretére vonatkozó pontosabb adat nem ismert, már az is kérdéses, hogy milyen üzleti tevékenységek tartoznak ebbe a körbe - emelte ki.
Erényi István, a Miniszterelnöki Hivatal informatikai kormánybiztosságának főosztályvezetője elmondta, a magyar elektronikus kereskedelmi törvény átvette az európai uniós irányelveket, de nem töltötte ki azokat a részeket, amelyek az irányelvekben nem szerepelnek. Szerinte bár Magyarország jól áll az informatikai ipar fejlettsége és az oktatás terén, a szolgáltatások lassan fejlődnek, drága a távközlés használata, nagyon kevés az otthonról internetezők száma és a színvonalas magyar nyelvű tartalom a világhálón, emellett még mindig nagy a bizonytalanság a virtuális világgal szemben. (TZ)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.