BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cégsorok

Bertelsmann-vezér a DT élén?

A Bertelsmann médiacsoport vezérigazgatója, Thomas Middelhoff lesz a Deutsche Telekom AG új vezérigazgatója - számol be a Berliner Kurier. A német távközlési vállalat szóvivője nem kívánta kommentálni a hírt, mondván, nem foglalkoznak spekulációkkal. A német pénzügyminisztérium szóvivője is csak annyit közölt, hogy az új vezér személyéről majd a társaság felügyelőbizottsága dönt. Nem sokkal a fenti hír megjelenése előtt a német Bild című lap arról vélt tudni, hogy - a többségi tulajdonosokkal való nézetkülönbsége miatt - Middelhoff távozni készül a Bertelsmanntól. Utóbbi csoport szóvivője sem kívánt azonban megszólalni az ügyben. (Reuters)



A Schneider eladja a Legrand-t

A francia villamosipari eszközöket gyártó Schneider társaság 3,6 milliárd dollárért két cégnek eladja a francia Legrand céget. Az egyik vevő a Wendel Investissement befektetési társaság, amelyet a francia Ernest-Antoine Seilliere családja ellenőriz, a másik az amerikai Kohlberg Kravis Roberts (KKR) befektetési cég. Együtt 98,10 százalékra tesznek szert. A Schneider tavaly szerezte meg a Legrand-t 6,4 milliárd euróért, de az Európai Bizottság januári döntése alapján el kellett adnia, mert az ügylet révén túl nagy befolyása lett volna az érintett termékek francia- és olaszországi áraira. (Reuters)



Az EADS-é lett az Astrium negyede

A European Aeronautical Defence Space Company (EADS) megvásárolta a British Aerospace-től (BAe) annak 25 százalékos részesedését az Astrium műholdas társaságban, 165 millió fontért - számol be a Financial Times. Az ügylet mögött az áll, hogy a brit eladó igyekszik erőit fő tevékenységére összpontosítani, ebbe viszont már nem illik bele az Astrium. Az eladás hírére 4 százalékkal erősödtek a BAe-részvények, ám a pénteki zárásra 5 százalékot veszítettek napközbeni értékükből, az utolsó kötés 286 és fél pennyn született. Az EADS-nek most 75 százaléka van az Astriumban, vagyis szabadon dönthet a műholdas társaság sorsáról. Az eladó és a vevő Paradigm Secure Communications néven új vegyes vállalatot kíván létrehozni katonai műholdas szolgáltatásra. A Paradigm 51 százalékát a BAe ellenőrzi majd, a többit az EADS. (VG)



Panaszok a Renault dízelmotorjaira

A francia Renault autógyár ellen ebben a hónapban számos panaszt nyújtottak be 1,9 literes dízelmotorjainak hibája miatt. Amint azt egy fogyasztóvédelmi egyesület Párizsban pénteken közölte, csupán aznap húsz panasz érkezett a hónap eleje óta felgyülemlett további húsz mellé - jelenti az MTI. A panaszosok azon a véleményen vannak, hogy a Renault-nak nagyobb energiával kellene a Scénic, Mégane, Laguna és az Espace dízelváltozataiba beépített 1,9 dTi-motorok hibáját elhárítania. Szerintük a motorokban egy hajtószíj hibája életveszélyt jelent az autóban ülőkre nézve. A hibás szíj elszakadhat, ami hirtelen sebességvesztéshez vezet - magyarázta az egyesület. A Renault július 16-ára ingyenes átvizsgálást ajánlott, a panaszosok azonban visszahívási akciót akarnak kicsikarni a cégtől. (VG)



Gazprom: szerény várakozások

A Gazprom azzal számol, hogy idei nyeresége elmarad a tavalyitól az alacsonyabb exportárak miatt - jelentette ki a gázipari cég pénzügyi vezetője, akit a Dow Jones idézett. Az idei első negyedévben a cég által exportált földgáz átlagára Európában ezer köbméterenként 90 dollár volt, tavaly ugyanekkor 120 dollár. Tavaly a Gazprom nem konszolidált nettó nyeresége 71,9 milliárd rubel (1 dollárš31,51 rubel) volt. A gáz árcsökkenése miatti bevételkiesést részben a termelés növelésével akarja ellensúlyozni, 2003-ra eredetileg 520 milliárd köbméter földgáz termelését irányozta elő, de ezt 530-540 milliárdra növelik. A cég csökkenteni akarja kiadásait, és azt várja a kormánytól, hogy engedélyezze a hazai fogyasztói ár emelését. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.