BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs döntés autópályaügyben

Nem döntöttek a négy autópálya-szakasz megépítésére kiírt zárt, meghívásos tender ügyében a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szerdai közgyűlésén, amely felhatalmazást adhatott volna a szerződések aláírására. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) tájékoztatása szerint a döntést azért halasztották el, mert a pályázatok műszaki tartalmának értékelésére létrehozott mérnöki csoport kevésnek találta a rendelkezésére állt két napot az ajánlatok vizsgálatára.

A Nemzeti Autópálya Rt. tulajdonosai két napra felfüggesztették a közgyűlést, amelyen a négy autópálya-szakasz megépítésére kiírt tender győztesével kötendő szerződés aláírásáról kellett volna dönteni. A közgyűlés pénteken délután négy órakor folytatódik.

Az M7-es autópálya Balatonszárszó és Ordacsehi, illetve Becsehely és Letenye közötti, az M70-es autóút Letenye és Tornyiszentmiklós közötti, valamint az M3-as autópálya Polgár és Görbeháza közötti, összesen 63 kilométer hosszú szakaszának megépítését még az előző kabinet készítette elő, de az eredeti tervekkel ellentétben az új kormány a versenyeztetés mellett döntött. Időhiányra hivatkozva közbeszerzési eljárás kiírására nem került sor, s az NA Rt. július 11-én végül négy vállalkozástól: a Betonút Rt.-től, a Hídépítő Rt.-től, a Strabag Építő Kft.-től, valamint az Egri Útépítő Rt.-től kért ajánlatot a projektek kivitelezésére. A hétfőn nyilvánosság előtt felbontott pályázatok alapján az M3-as Polgár és Görbeháza közötti szakaszára az Egri Útépítő Rt., míg az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós közötti szakaszára a Strabag nyújtotta be a legkedvezőbb ajánlatot, a Hídépítő Rt.-vel együttműködve. Az M7-es Balatonszárszó és Ordacsehi közötti szakaszát a Hídépítő Rt. építené fel a legolcsóbban a Strabaggal együttműködve, míg a sztráda Becsehely és Letenye közötti szakaszának megépítését a Betonút Rt. vállalná el a legkisebb összegért. Az ajánlatok összértéke együttesen valamivel több mint 109 milliárd forint.

Ezzel egy időben az NA Rt. felbontotta az Általános Mérnöki Iroda (ÁMI) Kft. autópálya-építések felügyeletére kötött szerződését, és a feladat elvégzésére az Utiber Kft.-t kérte fel, közbeszerzési eljárás kiírása nélkül - írja az Origo. Ezzel kapcsolatban Bodnár Zoltán, az NA Rt. vezérigazgatója elmondta: a szerződés felbontását a magas ár mellett az indokolta, hogy az "utakat építő cégek és a kivitelezést ellenőrző mérnöki iroda folyamatosan ugyanaz volt". Bodnár Zoltán szerint - a Horn-kormány idején a feladatot már ellátó - Utiber Kft. kiválasztásánál azért nem írtak ki közbeszerzést, mert az túl időigényes lett volna, s az ÁMI munkáját addig is el kell végezni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.