Csökkent a Reuters bevétele
Hét százalékkal, 920 millió fontról 855 millióra csökkent a patinás brit hírügynökséget működtető Reuters-csoport harmadik negyedévi árbevétele az előző év hasonló időszakához képest. A hír- és adatszolgáltatás bevétele 3 százalékkal mérséklődött. A hírügynökségen kívül világméretű gazdasági és pénzügyi adatszolgáltatót és elektronikus piacot is működtető csoport közleménye szerint a pénzügyi szolgáltatások folytatódó romlása miatt a cég második féléves bevétele kevesebb lesz a vártnál. Ugyanakkor hangsúlyozták: a csökkenő bevételek ellenére az egész évet tekintve 12 százalékos működési nyereségrátát várnak. (VG)
Egyesül a Carlton és a Granada
A Granada brit médiavállalkozás részvénycserés megállapodás keretében felvásárolja vetélytársát, a Carlton Communicationst. A 1,5 milliárd dollár értékű tranzakcióval a szigetország legnagyobb kereskedelmi televíziós hálózata jön létre. A Carlton részvényesei az új cégnek csaknem 2 darab értékpapírját kapják minden egyes részvényükért. A Carlton tulajdonosai így összességében 32 százalékban lesznek birtokosai a fúzió után létrejövő új társaságnak. A Granada-részvényesek viszont összesen 200 millió angol fontot kapnak, miközben 68 százalékban megtartják tulajdonrészüket. Az egyesüléstől a felek azt várják, hogy javítani tudnak piaci pozíciójukon. A brit televíziózásban az elmúlt tíz évben néhányról több tucatra emelkedett a fogható adások száma, a verseny éleződése pedig konszolidációt indított el. (Bloomberg)
A Bee volt a leghatékonyabb
A Bee bevezető kampánya kategóriájában és a teljes mezőnyben is a tavalyi év leghatékonyabb magyar reklámjának bizonyult a Magyarországon az idén elsőként kiírt reklámhatékonysági versenyen. A Pannon GSM győztes Bee-kampánya, amelyet a McCann-Erickson reklámügynökség készített, EFFIE-díjat kapott. A díjat a nemzetközi reklámszakma is az egyik legkiemelkedőbb elismerésként tartja számon. Az EFFIE-díj célja, hogy a reklámkampány elért piaci eredményét értékelje. A magyar EFFIE-t a Reklám-világszövetség (IAA) magyarországi tagozata és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) közösen rendezte meg. A versenyen a hazai médiában 2000. január 1-je és 2001. december 31-e között bemutatott kampányok vehettek részt. A zsűri 55 pályaművet értékelt. (VG)
Artitura: kulturális napilap indult a neten
Artitura néven on-line kulturális portál kiadásába kezdett az Euroatlantic Rt. A naponta frissített internetes magazin egyedi tartalmat kínál a film, a színház, a zene, a képzőművészet, az irodalom és a média területéről. Az önálló szerkesztőséggel felálló, a www.artitura.hu cím alatt elérhető portál a készítők szerint hiánypótló szerepet tölt be a magyar internetes piacon, és részben erre alapozva számíthat a támogatásokból, illetve reklámokból származó bevételekre. Az Euroatlantic gazdasági szempontból kezdetben elsősorban azt várja el az Artiturától, hogy minél hamarabb eltartsa magát - mondta lapunknak Gelényi Csaba ügyvezető. A fejlesztések összköltségét a társaság bizalmasan kezeli. A megtérülést az Artitura ma még inkább támogatók szerzésével próbálja elérni, hiszen még kevés idő telt el ahhoz, hogy a hirdetőknek az oldalt komolyan kínálni lehessen. A portált jelenleg a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma és a PanTel Rt. támogatja anyagilag, de számos más cég bevonásáról is tárgyalnak. Az indulás utáni héten - részben egy Kertész Imrével készített interjú népszerűségének köszönhetően - az Artitura oldalait naponta körülbelül 50 ezren töltötték le. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.