Csökkent a Reuters bevétele

Hét százalékkal, 920 millió fontról 855 millióra csökkent a patinás brit hírügynökséget működtető Reuters-csoport harmadik negyedévi árbevétele az előző év hasonló időszakához képest. A hír- és adatszolgáltatás bevétele 3 százalékkal mérséklődött. A hírügynökségen kívül világméretű gazdasági és pénzügyi adatszolgáltatót és elektronikus piacot is működtető csoport közleménye szerint a pénzügyi szolgáltatások folytatódó romlása miatt a cég második féléves bevétele kevesebb lesz a vártnál. Ugyanakkor hangsúlyozták: a csökkenő bevételek ellenére az egész évet tekintve 12 százalékos működési nyereségrátát várnak. (VG)



Egyesül a Carlton és a Granada

A Granada brit médiavállalkozás részvénycserés megállapodás keretében felvásárolja vetélytársát, a Carlton Communicationst. A 1,5 milliárd dollár értékű tranzakcióval a szigetország legnagyobb kereskedelmi televíziós hálózata jön létre. A Carlton részvényesei az új cégnek csaknem 2 darab értékpapírját kapják minden egyes részvényükért. A Carlton tulajdonosai így összességében 32 százalékban lesznek birtokosai a fúzió után létrejövő új társaságnak. A Granada-részvényesek viszont összesen 200 millió angol fontot kapnak, miközben 68 százalékban megtartják tulajdonrészüket. Az egyesüléstől a felek azt várják, hogy javítani tudnak piaci pozíciójukon. A brit televíziózásban az elmúlt tíz évben néhányról több tucatra emelkedett a fogható adások száma, a verseny éleződése pedig konszolidációt indított el. (Bloomberg)



A Bee volt a leghatékonyabb

A Bee bevezető kampánya kategóriájában és a teljes mezőnyben is a tavalyi év leghatékonyabb magyar reklámjának bizonyult a Magyarországon az idén elsőként kiírt reklámhatékonysági versenyen. A Pannon GSM győztes Bee-kampánya, amelyet a McCann-Erickson reklámügynökség készített, EFFIE-díjat kapott. A díjat a nemzetközi reklámszakma is az egyik legkiemelkedőbb elismerésként tartja számon. Az EFFIE-díj célja, hogy a reklámkampány elért piaci eredményét értékelje. A magyar EFFIE-t a Reklám-világszövetség (IAA) magyarországi tagozata és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) közösen rendezte meg. A versenyen a hazai médiában 2000. január 1-je és 2001. december 31-e között bemutatott kampányok vehettek részt. A zsűri 55 pályaművet értékelt. (VG)



Artitura: kulturális napilap indult a neten

Artitura néven on-line kulturális portál kiadásába kezdett az Euroatlantic Rt. A naponta frissített internetes magazin egyedi tartalmat kínál a film, a színház, a zene, a képzőművészet, az irodalom és a média területéről. Az önálló szerkesztőséggel felálló, a www.artitura.hu cím alatt elérhető portál a készítők szerint hiánypótló szerepet tölt be a magyar internetes piacon, és részben erre alapozva számíthat a támogatásokból, illetve reklámokból származó bevételekre. Az Euroatlantic gazdasági szempontból kezdetben elsősorban azt várja el az Artiturától, hogy minél hamarabb eltartsa magát - mondta lapunknak Gelényi Csaba ügyvezető. A fejlesztések összköltségét a társaság bizalmasan kezeli. A megtérülést az Artitura ma még inkább támogatók szerzésével próbálja elérni, hiszen még kevés idő telt el ahhoz, hogy a hirdetőknek az oldalt komolyan kínálni lehessen. A portált jelenleg a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma és a PanTel Rt. támogatja anyagilag, de számos más cég bevonásáról is tárgyalnak. Az indulás utáni héten - részben egy Kertész Imrével készített interjú népszerűségének köszönhetően - az Artitura oldalait naponta körülbelül 50 ezren töltötték le. (VG)