A gazdaság stagnálása ellenére a pr-tevékenységben tapasztalható aktivitás már eredményezett némi nyereséget az elmúlt évben az Egyesült Királyság vezető marketingcégei számára. A legnagyobb társaságok - köztük a Sir Tim Bell' Chime Communications, a Sir Martin Sorell's WPP, a OneMonday-csoport - azonban újból a visszaesés jeleit tapasztalják. Elemzők úgy vélekednek, hogy 2004-ig nem várható javulás. A reklámügynökségek angliai szövetsége is csak tízéves távlatban prognosztizált 45 százalékos növekedést. Számításai szerint a jelenlegi 11 milliárd fontnyi reklámköltés az említett időszakban 16 milliárdosra nőhet - olvasható a mediaguardian.uk honlapon.
Az elmúlt két esztendőben jelentősen csökkentek az érintett marketingcégek részvényárai: a OneMonday - korábban Text100 - papírjainak ára 2001 januárja óta 89 százalékkal csökkent - derül ki a Marketing Services üzleti elemzéséből. Hasonlóan nagy mértékben (85 százalékkal) estek többek között a Citigate Dewe Rogerson pénzügyi pr-céget is tulajdonló Incepta-csoport részvényárai is, és ugyanezen időszak alatt a Chime tőzsdei papírjainak értéke is 75 százalékkal alacsonyabb lett.
A pr jövője szempontjából valószínűleg csak egy év múlva várható érezhető fejlődés - véli James Thelluson, a világ legnagyobb független pr-ügynöksége, az Edelman vezérigazgatója. A WestLB befektetési bank elemzői úgy vélik, a jövő évben várt 3 százalékos reklámköltés-növekedés nem teljesíthető. Sir Martin Sorell, a WPP vezérigazgatója szerint pedig a 2004-es athéni nyári olimpiai játékokig és az amerikai elnökválasztásig nem várható jelentős fellendülés. Azt viszont a szakemberek is valószínűsítik, hogy a direkt marketing, a pr és az internet komoly kihívást jelent majd a hagyományos reklámhordozóknak: a nyomtatott sajtónak, plakátoknak, televíziónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.