Gunilla Clementson asszony folyamatosan figyelemmel kíséri a magyar gazdasági fejlődés várható eredményeit, és ezekre építve vonja le az üzleti forgalom alakulására vonatkozó következtetéseit. Mint elmondja, az IKEA Dél-Svédországból indult diadalútjára, ahol olyan nép él, amely egykoron a kopár, kietlen pusztaságot termékeny szántófölddé alakította. Az itt élők mindig kitűntek takarékosságukkal, ötletességükkel és azzal, hogy nem pazarolták javaikat. Innen ered fő törekvésük környezetünk értékeinek megóvására, a minőség biztosítására, s mindezt elérhető árak mellett.

Nem minden büszkeség nélkül sorolja fel az IKEA-csoport kimagasló eredményeit. Árbevételük a 2001. pénzügyi évben 10,4 milliárd euró volt, ennek 80 százalékát Európában érték el. A cégcsoport 65 ezer embert foglalkoztat világszerte, közülük 55 ezren Európában dolgoznak. Az első magyarországi IKEA lakberendezési áruház alapkövét 1988. augusztus 24-én rakták le a budapesti Örs vezér téren, ez volt az első kelet-európai egységük - emlékeztet. A kétszintes áruház 1990 tavaszán nyílt meg. A másodikat 1999-ben nyitották meg Budaörsön. Évente 3,5 millió látogató keresi fel áruházaikat, akik közül 2,3 millióan vásárolnak is. A magyarországi leányvállalat árbevétele az idén augusztus 31-én zárult pénzügyi évben 19,5 milliárd forint, 9 százalékkal nagyobb, mint a megelőző évben. A következő két évben összesen 26 százalékkal nagyobb forgalommal számolnak. A menedzser asszony elismerően említi az IKEA magyar alkalmazottainak munkáját, a svéd anyavállalat iránti lojalitásukat.

Az, hogy a magyarországi IKEA élén nő az első számú vezető, nagyon sok szempontból előnyös - mutat rá Clementson asszony. - Vevőink 65 százaléka ugyanis nő: feleség, anya, akik vélhetően jobban meg tudják ítélni, hogy egy lakás berendezéséhez, a meglévő bútorok kicseréléséhez mi lenne a legjobb megoldás. S talán nekem is jobb beleérző képességem van ahhoz, miben segíthetek a potenciális vevőknek, ha közvetlenül hozzám fordulnak. Végül, de nem utolsósorban ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a családok többségében az asszony a pénzügyminiszter - fogalmaz. Egyúttal megemlíti, hogy jövőre, az infláció ellenére, termékeik 85 százaléka változatlan vagy alacsonyabb áron lesz kapható.

Gunilla Clementson szívügye, hogy a szép és emberbarát környezet ne csak a lakásokat jellemezze. Ezért újabb nagy kihívás számára az Örs vezér téri áruház folyamatban lévő bővítése, amelynek eredményeként a kereskedelmi terület a duplájára, a választék pedig 30 százalékkal bővül. A 6,5 milliárd forintba kerülő beruházás jövő márciusra fejeződik be. Ennek során az IKEA parkot is épít a légszennyezés csökkentése, valamint a környezet szépítése érdekében, összesen 10 500 négyzetméteren. Új, 740 férőhelyes mélygarázs is épül a zaj- és füstkibocsátás csökkentésére. Az új áruházba a legmodernebb légkondicionálókat, levegőszűrőket építi be, s a gázfűtést környezetbarátabb központi fűtésre cserélik. Természetesen a mozgássérült látogatók, potenciális vevők részére külön fel- és lejárókat alakítanak ki, és a gyerekjátszó területe is nagyobb lesz.