Saját zsebre dolgozik a román "újságírók" egy része, a mellékkeresetre nemegyszer kitalált történetek közlésével és zsarolással tesznek szert - állítja a Financial Times. A cikk írója szerint Romániában - és Kelet-Európában - csupán pénz kérdése, hogy egy cég versenytársára nézve kedvezőtlen hangvételű cikket jelentessen meg. A sajtómunkások lefizetésével könynyűszerrel megoldható az is, hogy az adott vállalatra rossz fényt vető írást ne közölje a sajtóorgánum.
Jelentős erőfeszítéseket tesznek ugyanakkor a gazdasági élet szereplői azért, hogy a sajtó korrumpálódását megakadályozzák. Tavaly például a PricewaterhouseCoopers (PwC) több román újságban volt kénytelen féloldalas hirdetéseket arról megjelentetni, hogy a rá nézve kedvezőtlen hangvételű cikkek korábban pusztán azért jelenhettek meg, mert a cég nem volt megvesztegethető. Az ügyben érintett újság mindezt tagadta, azt az állítását pedig, hogy a PwC-ről szóló hírek valósak, továbbra is fenntartotta.
A Nemzetközi Reklámszövetség romániai tagozata is határozottan elítéli a jelenséget. A kialakult gyakorlatot a túlságosan alacsony reklámköltésekkel és a veszteséges újságokkal magyarázza Obie Moore. Az Amerikai Kereskedelmi és Iparkamara elnöke úgy véli, Románia nemzetközi megítélését - a NATO- és az EU-csatlakozást is figyelembe véve - rontja a sajtóban kialakult állapot. Borúlátó Cornel Nistorescu, az Evenimentul Zilei szerkesztője is. Szerinte a korrupció már a televíziókat is megfertőzte, és a gazdasági élet szereplői ahelyett, hogy ellenállnának, inkább hajlanak arra, hogy nemtelen eszközöket vessenek be a piaci versenyben. Olyan komoly problémával állunk szemben, amely egy médiamaffia kialakulását vetíti előre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.