Igaz, elsősorban a kikapcsolódás vágya viszi a horvát tengerpartra a magyar turistákat, sokan közülük mégsem tudnak teljesen elszakadni a mindennapi információktól vagy éppen a vélhetően praktikus tanácsokkal szolgáló magazinoktól. Több hazai lapterjesztő ezért az elmúlt nyáron kísérleti jelleggel megpróbálta hírhez juttatni a nyaralókat. Noha az érintettek egyelőre nem tudják pontosan megmondani, hogy a horvát tengerpartra kijuttatott közkedvelt újságok mennyire nyerték el a szabadságukat töltő magyar turisták tetszését, a lapok jó részét sikerült értékesíteni.

A Magyar Posta Rt. (MP) a horvát postával szervezett együttműködése nyomán a parti üdülőhelyek postahivatalait látta el magyar nyelvű lapokkal, míg a Hungaropress Sajtóterjesztő Kft. kísérleti jelleggel horvát terjesztő partnerekkel értékesíttette a magyar magazinokat, hírlapokat. Pellek Mónika, a Hungaropress értékesítési igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: pontos adatok még nincsenek, de a jelenlegi információk ismeretében annyi már elmondható, hogy a szezonális árusítással körülbelül 50 százalékos eredményt produkáltak június közepe és augusztus vége között.

A Magyar Posta Rt. nemcsak magazinokkal, hanem hírlapokkal is részt vett a horvátországi tengerparti üdülőhelyek magyarjainak informálásában. A nyári főszezon időszakában 25 postahelyen juthattak hozzá a turisták az orgánumokhoz. A lapok szabadáras termékként kerültek a horvát postához, az árak azonban csak kismértékben emelkedtek. Az MP hosszú távú együttműködés lehetőségét vizsgálja az érintett lapkiadókkal - nyilatkozta lapunknak Mohlné Gáspár Erzsébet, az MP hírlap és kereskedelmi termékmenedzsment osztályvezetője.