A Continental német abroncsgyártó társaság bővíti kelet-európai termelési kapacitásait, 30 millió eurót fektetne be a Moscow Tyre Plant céggel szeptemberben alapított többségi tulajdonú vegyes vállalatába. A jövőre beinduló új üzem termelése 2006-ra évi 3,4 millió abroncsra fut fel, más régióbeli gyáraitól eltérően az erősen bővülő helyi igények kielégítésére.
A Continental csehországi (Otrokovice) és romániai (Temesvár) üzeme termelését is bővíti, s a Reuters szerint újabb gyár létesítését is tervezi a régióban, várhatóan a balti államokban.
A hannoveri székhelyű gumiipari konszern így már az idén elérheti azt a célját, hogy a személyautóabroncs-kínálatának legalább 50 százalékát az alacsony bérű országok adják. Ez az arány a jövőben még a 70 százalékot is meghaladhatja, ha a drágábban dolgozó német- és franciaországi üzemei (Aachen, Korbach, Hannover, Clairoix, Sarreguemines) nem csökkentik kellőképpen a költségeiket. Ugyanis jelenleg Romániában mindössze 4500, Csehországban pedig 10 500 euróba kerül átlagosan egy dolgozó a németországi 41 500 euróval szemben.
A Conti korábban már öt nyugati (német, svéd, belga, osztrák, valamint mexikói) üzemében leállította az abroncsgyártást, gazdaságossági okokra hivatkozva. A további kapacitásleépítések valószínűségét erősítheti, ha az európai és USA-beli piac egészében mégsem bővül az előre jelzett 2-3 százalékkal, illetve a Conti esetében ennél valamivel nagyobb arányban.
A világ negyedik legnagyobb abroncsgyártója tavaly veszteséges évet zárt, 11,2 milliárd eurós forgalmat elérve. Az idei második negyedévben ugyan már 540 millió euróval (2,68 milliárdra) mérsékelte a felhalmozott adósságállományát, ám részvényei ennek ellenére 19 százalékkal veszítettek az értékükből az év eddig eltelt részében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.