BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Moszkvában építkezik a Conti

A Continental német abroncsgyártó társaság bővíti kelet-európai termelési kapacitásait, 30 millió eurót fektetne be a Moscow Tyre Plant céggel szeptemberben alapított többségi tulajdonú vegyes vállalatába. A jövőre beinduló új üzem termelése 2006-ra évi 3,4 millió abroncsra fut fel, más régióbeli gyáraitól eltérően az erősen bővülő helyi igények kielégítésére.

A Continental csehországi (Otrokovice) és romániai (Temesvár) üzeme termelését is bővíti, s a Reuters szerint újabb gyár létesítését is tervezi a régióban, várhatóan a balti államokban.

A hannoveri székhelyű gumiipari konszern így már az idén elérheti azt a célját, hogy a személyautóabroncs-kínálatának legalább 50 százalékát az alacsony bérű országok adják. Ez az arány a jövőben még a 70 százalékot is meghaladhatja, ha a drágábban dolgozó német- és franciaországi üzemei (Aachen, Korbach, Hannover, Clairoix, Sarreguemines) nem csökkentik kellőképpen a költségeiket. Ugyanis jelenleg Romániában mindössze 4500, Csehországban pedig 10 500 euróba kerül átlagosan egy dolgozó a németországi 41 500 euróval szemben.

A Conti korábban már öt nyugati (német, svéd, belga, osztrák, valamint mexikói) üzemében leállította az abroncsgyártást, gazdaságossági okokra hivatkozva. A további kapacitásleépítések valószínűségét erősítheti, ha az európai és USA-beli piac egészében mégsem bővül az előre jelzett 2-3 százalékkal, illetve a Conti esetében ennél valamivel nagyobb arányban.

A világ negyedik legnagyobb abroncsgyártója tavaly veszteséges évet zárt, 11,2 milliárd eurós forgalmat elérve. Az idei második negyedévben ugyan már 540 millió euróval (2,68 milliárdra) mérsékelte a felhalmozott adósságállományát, ám részvényei ennek ellenére 19 százalékkal veszítettek az értékükből az év eddig eltelt részében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.