A német közszolgálati televízióknak, az ARD-nek és a ZDF-nek le kellene mondaniuk a reklámbevételekről, ezzel is segítve a csökkenő hirdetési piac által sújtott kereskedelmi tévéket - vetette fel nemrégiben Edmund Stoiber bajor miniszterelnök. A címben is szereplő kérdés azért vetődött fel Németországban, mert jövőre 3-5 százalékos reklámpiaci zsugorodással számolnak - írja a Handelsblatt. Szakértők szerint a vártnál is kisebbre sikeredő 2003. évi reklámtorta mellett nem számít hathatós gyógyírnek a kereskedelmi tévéknél egyre-másra bevezetett takarékossági csomag. A létszámleépítés és a produkciós költségvetés visszaszorításának folyamatát csak a közfinanszírozású ARD és ZDF szemlélheti gondtalanul.
Már most általános vita vette kezdetét a közfinanszírozású adók feladatainak és lehetőségeinek mérlegeléséről.
Egy biztos, az ARD, illetve a ZDF kvízjátékai és sportközvetítései komoly reklámpénzeket vonzanak, ez pedig közvetett módon a hirdetési bevételek olvadása révén az európai tévépiac sokoldalúságát sodorja veszélybe. Mindamellett viszont abszurdnak látszik, hogy a közpénzekből működő és közérdekeket szolgáló adók önkéntesen mondjanak le eurómilliókról. A finanszírozási szerkezet megváltoztatása mellett szól ugyanakkor, hogy a reklámpénzek megszerzése miatt érzett piaci nyomástól megszabadulva a két adó ismét jó esélyt kaphatna, hogy visszatérjen az általuk eredetileg meghirdetett "informálás, szórakoztatás és képzés" hármas eszméjéhez. A vezérelv tehát ismét a minőség és nem a népszerűség lenne, ez utóbbiban ugyanis a tisztán profitérdekelt riválisok, az RTL, a Pro Sieben és a Sat 1 úgyis hatékonyabban képesek eljárni. A német politika által a kérdésre adott válasz minden bizonnyal messze földön érezteti majd hatását. (MDE-SK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.