Kész az olimpiai tanulmány
Három hónapos csúszás után a napokban elkészült az olimpiai megvalósíthatósági tanulmány, amelyet a PricewaterhouseCoopers (PWC) Kft. tanácsadó cég dolgozott ki. A PWC február elején közbeszerzési eljáráson nyerte el a 396 millió forint plusz áfa értékű megbízást. Magyarország 2012. évi olimpia rendezésének megvalósíthatósági tanulmányát az eredeti megállapodás szerint július 31-ig kellett volna elkészíteni a tanácsadó cégnek. A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium (GYISM) ma hivatalos tájékoztatót tart a tanulmányról. Ha széles körű támogatást kapna a terv, a végleges szándékot 2003. július 15-ig kell bejelenteni a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnál. Egy évvel később a bizottság kijelöli az öt legalkalmasabb helyszínt, míg a végső döntésre 2005 júliusában kerül sor. (VG)
Árcsökkentésre kényszerül a Marks & Spencer
Az elmúlt két év legnagyobb árfolyamesését szenvedte el a Marks & Spencer, miután bejelentette, hogy csökkenteni készül árait. A legnagyobb brit ruházati cégnél azért van szükség e lépésre, hogy a gyerekruhák, illetve a női ruházati cikkek értékesítését felgyorsítsák. A társaság ugyanis nem tudta teljesíteni azon tervét, hogy a szeptemberrel zárult pénzügyi fél évben 10 százalékkal emelje a teljes áron eladott termékek mennyiségét. Az elmúlt hat hónap hatékonyságban mégis a három éve mért legjobb mutatókat hozta, mivel az olcsóbb munkaerejű ázsiai országokba helyezte át gyártása egy részét. A hathavi bevétel 144,2 millió fontról 199 millióra nőtt. (Bloomberg)
Átszervez a Nike
A Nike-csoporton belül összevonják az eddig külön vezérelt Alpine, valamint CEE & AMET régiókat. A cég közép- és kelet-európai, valamint közel-keleti és afrikai tevékenységét irányító új szervezet, a Nike CEMEA január közepétől működik hollandiai (Hilversum) székhellyel. A hatékonyság javítását célzó központosítás mellett jelentős szerepet szánnak majd a helyi piacok fejlesztésében az Ausztriában (horvátországi és szlovéniai hatáskörrel), Svájcban, valamint Cseh-, Lengyel-, Magyar- és Törökországban, Szlovákiában, továbbá Izraelben és Dél-Afrikában működő leányvállalatoknak. (Reuters)
Vevőt keres a Gilde serfőzde
Külföldi vevőt keresnek Németország ötödik legnagyobb serfőzdéje, a Gilde-Brauerei számára. A zömmel családok birtokolta társaság vezetői három sörmultival - SABMiller, Interbrew, Heineken - tárgyalnak, ám lehet, hogy más befektetőt ajánlanak a november közepén összeülő részvényeseknek, akik többsége még az idén megszabadulna a Gildétől. A német kormány januártól minden magánrészvény eladását 25 százalékos adóval kívánja terhelni. (Ma csak az egy évnél rövidebb ideig birtokolt részvények eladását nehezíti a "spekulációs" illeték.) Az évi 440 millió liter sört gyártó Gilde tavaly 306 millió eurót forgalmazott, nettó nyeresége 20 millió euró volt. (Reuters)
Talpra áll a Chiquita
Kilábalhat pénzügyi válságából az amerikai Chiquita - számol be a Reuters. A világ egyik vezető banánforgalmazójának az idei év harmadik negyedében már csak 8 millió dollár volt a vesztesége az egy évvel korábbi 38 millió után. Az eredmények javulás mögött az áll, hogy 34 millió dollárral csökkentették a nettó kamatokat, a leértékeléssel és az amortizációval kapcsolatos költségeket. A nettó árbevétel 528 millió dollár volt az egy évvel korábbi 508 milliót követően. A társaság az idén márciusban csődvédelmet kért, azóta folyamatos az átszervezés. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.