Cégsorok
Kész az olimpiai tanulmány
Három hónapos csúszás után a napokban elkészült az olimpiai megvalósíthatósági tanulmány, amelyet a PricewaterhouseCoopers (PWC) Kft. tanácsadó cég dolgozott ki. A PWC február elején közbeszerzési eljáráson nyerte el a 396 millió forint plusz áfa értékű megbízást. Magyarország 2012. évi olimpia rendezésének megvalósíthatósági tanulmányát az eredeti megállapodás szerint július 31-ig kellett volna elkészíteni a tanácsadó cégnek. A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium (GYISM) ma hivatalos tájékoztatót tart a tanulmányról. Ha széles körű támogatást kapna a terv, a végleges szándékot 2003. július 15-ig kell bejelenteni a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnál. Egy évvel később a bizottság kijelöli az öt legalkalmasabb helyszínt, míg a végső döntésre 2005 júliusában kerül sor. (VG)
Árcsökkentésre kényszerül a Marks & Spencer
Az elmúlt két év legnagyobb árfolyamesését szenvedte el a Marks & Spencer, miután bejelentette, hogy csökkenteni készül árait. A legnagyobb brit ruházati cégnél azért van szükség e lépésre, hogy a gyerekruhák, illetve a női ruházati cikkek értékesítését felgyorsítsák. A társaság ugyanis nem tudta teljesíteni azon tervét, hogy a szeptemberrel zárult pénzügyi fél évben 10 százalékkal emelje a teljes áron eladott termékek mennyiségét. Az elmúlt hat hónap hatékonyságban mégis a három éve mért legjobb mutatókat hozta, mivel az olcsóbb munkaerejű ázsiai országokba helyezte át gyártása egy részét. A hathavi bevétel 144,2 millió fontról 199 millióra nőtt. (Bloomberg)
Átszervez a Nike
A Nike-csoporton belül összevonják az eddig külön vezérelt Alpine, valamint CEE & AMET régiókat. A cég közép- és kelet-európai, valamint közel-keleti és afrikai tevékenységét irányító új szervezet, a Nike CEMEA január közepétől működik hollandiai (Hilversum) székhellyel. A hatékonyság javítását célzó központosítás mellett jelentős szerepet szánnak majd a helyi piacok fejlesztésében az Ausztriában (horvátországi és szlovéniai hatáskörrel), Svájcban, valamint Cseh-, Lengyel-, Magyar- és Törökországban, Szlovákiában, továbbá Izraelben és Dél-Afrikában működő leányvállalatoknak. (Reuters)
Vevőt keres a Gilde serfőzde
Külföldi vevőt keresnek Németország ötödik legnagyobb serfőzdéje, a Gilde-Brauerei számára. A zömmel családok birtokolta társaság vezetői három sörmultival - SABMiller, Interbrew, Heineken - tárgyalnak, ám lehet, hogy más befektetőt ajánlanak a november közepén összeülő részvényeseknek, akik többsége még az idén megszabadulna a Gildétől. A német kormány januártól minden magánrészvény eladását 25 százalékos adóval kívánja terhelni. (Ma csak az egy évnél rövidebb ideig birtokolt részvények eladását nehezíti a "spekulációs" illeték.) Az évi 440 millió liter sört gyártó Gilde tavaly 306 millió eurót forgalmazott, nettó nyeresége 20 millió euró volt. (Reuters)
Talpra áll a Chiquita
Kilábalhat pénzügyi válságából az amerikai Chiquita - számol be a Reuters. A világ egyik vezető banánforgalmazójának az idei év harmadik negyedében már csak 8 millió dollár volt a vesztesége az egy évvel korábbi 38 millió után. Az eredmények javulás mögött az áll, hogy 34 millió dollárral csökkentették a nettó kamatokat, a leértékeléssel és az amortizációval kapcsolatos költségeket. A nettó árbevétel 528 millió dollár volt az egy évvel korábbi 508 milliót követően. A társaság az idén márciusban csődvédelmet kért, azóta folyamatos az átszervezés. (VG)