Jelentős eltérés van az európai és a magyar vállalatok válaszai közt abban, hogy miért biztosítanak képzést az alkalmazottaiknak - derül ki a 37 uniós és csatlakozás előtt álló ország 1500 kamaráján keresztül 15 millió vállalkozás érdekeit képviselő Európai Kereskedelmi és Iparkamarák Szövetségének (Eurochambres) az európai munkavállalók képességeit, mobilitási és képzési lehetőségeit vizsgáló on-line felméréséből. A teljes felmérés szerint a vállalatok többségében (49 százalék) a képzés az egyes pozíciókhoz szükséges speciális kompetenciák megszerzésére irányul, és másodsorban célozza a cég stratégiai céljainak megvalósítását. A válaszadó magyar vállalatok viszont 66 százalékban a stratégiai célokat nevezték meg a képzés alapvető indokának, és kevésbé tartották fontosnak az egyes feladatok ellátásához szükséges képességek és ismeretek megszerzését (16 százalék). Tréningeket az alkalmazottak személyes fejlődése érdekében csak a teljes felmérés 10, a magyar felmérés 18 százalékában tartottak.
A formális képzés, azaz nem munkavégzés közben megszerezhető ismeretek elsajátítását mind a magyar, mind a teljes felmérés szerint a vállalati stratégia részének tekintik a vállalatok. Bár a szervezeti fejlődésben játszott szerepét egyelőre nem tartják fontosnak (4 százalék), a jövőben ezen változtatni kívánnak (14 százalék).
A vállalatok többségében az egy főre jutó képzési idő éves szinten legfeljebb 10, a magyar cégek válaszai alapján azonban ez kevesebb mint öt nap. A teljes felmérés 76 százalékát adó vállalatok főként munkaidőben biztosítanak képzést alkalmazottaiknak, s csupán 22 százalékban azon kívül. A magyar cégeknél a képzés 60 százalékban főként munkaidőben történik, 38 százalékban mégis a munkaidőn kívüli oktatást preferálják.
A vállalkozások többsége biztosít valamiféle képzést alkalmazottai számára, ezt a vállalati stratégia részének tekintik. A kamarákhoz hasonlóan úgy vélik, a képzések, továbbképzések növelik a hatékonyságot. (MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.